حزب‌الله عراق: بارها درباره خطر مصادره حق اکثریت هشدار داده‌ایم

حزب‌الله عراق: بارها درباره خطر مصادره حق اکثریت هشدار داده‌ایم
سه شنبه 21 دی 1400 - 10:55

مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی در رابطه با آخرین تحولات پارلمانی این کشور اعلام کرد که مقاومت بارها درباره راه افتادن پشت سر انگلیس و امارات و خطر مصادره حق اکثریت هشدار داده است.

العالم - عراق

«ابو علی العسکری» مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق روز دوشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «ما بارها خواستار بازگرداندن حقوق به صاحبانش شده‌ایم و درباره خطر مصادره حق اکثریت و راه افتادن دنبال خواسته بیگانگان از جمله امارات و انگلیس هشدار داده‌ایم».

مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق افزود: «طبق اطلاعات میدانی و ارزیابی‌های امنیتی ما، روزهای سختی بر عراق خواهد گذاشت که در اینصورت همگان متضرر خواهند شد».

جلسه پارلمان عراق عصر روز یکشنبه پس از چند بار وقفه و با وجود درگیری‌ها و ترک ده‌ها نفر از نمایندگان و غیاب محمود المشهدانی رئیس جلسه پارلمان و انتقالش به بیمارستان، برگزار شد و «محمد الحلبوسی» در برای دومین بار پیاپی به عنوان رئیس پارلمان عراق انتخاب شد.

محمد الحلبوسی در اولین جلسه دوره جدید پارلمان عراق با کسب ۲۰۰ رای موافق به عنوان رئیس پارلمان عراق در دوره جدید انتخاب شد. در این جلسه رای‌گیری «محمود المشهدانی» نیز ۱۶ رای را به دست آورد و ۱۴ رای هم باطله اعلام شد.

این جلسه به دلیل درگیری و هرج و مرج ایجاد شده حدود یک ساعت متوقف شد تا اینکه «خالد الدرّاجـی» جانشین دوم المشهدانی قبول کرد که به جای المشهدانی جلسه پارلمان را مدیریت کند.

با آرام شدن اوضاع و خروج فراکسیون چارچوب هماهنگی و حزب اتحاد میهنی کردستان از جلسه، پارلمان کار خود را از سر گرفت و محمد الحلبوسی با ۲۰۰ رای موافق به عنوان رئیس جدید برگزیده شد.

پربیننده ترین خبرها