فعالیت های مخفیانه و غیرقانونی، ضربه بر اعتبار بانک مرکزی آمریکا

فعالیت های مخفیانه و غیرقانونی، ضربه بر اعتبار بانک مرکزی آمریکا
سه شنبه 21 دی 1400 - 13:01

افشای فعالیت های تجاری مشکوک و مخفیانه و زیر پا گذاشته شدن مقررات در بانک مرکزی آمریکا توسط شماری از مقامات ارشد آن، اعتبار این نهاد مالی فدرال را تضعیف کرده است.

العالم - امریکا

به نقل از پایگاه خبری اکسیوس، «ریچارد کلاریدا» دومین مقام عالی‌رتبه بانک مرکزی آمریکا ، پس از افشای جزئیات جدید فعالیت های تجاری در روزهای آغازین همه گیری ویروس کرونا، زودتر از موعد از سمت خود کنار می رود.

قرار بود دوره فعالیت وی به عنوان نایب رئیس بانک مرکزی آمریکا در تاریخ ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) به پایان برسد، اما در پی افشای فعالیت های تجاری وی قرار است سه روز دیگر و در تاریخ ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) از سمتش کناره گیری کند.

در حالیکه با ورود ویروس کرونا به آمریکا در اواخر فوریه ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) و درهم ریختگی وضعیت اقتصادی، بانک مرکزی آمریکا تلاش های خود را برای حمایت از بازارها و اقتصاد آغاز کرد، اما همزمان کلاریدا شروع به خریدن سهام برای خود کرد.

درنهایت فعالیت های تجاری کلاریدا در سال ۲۰۲۱ فاش شد، اما بانک مرکزی ابتدا آنها را به عنوان بخشی از اقداماتش برای برقراری تعادل در بازار توصیف کرد.

پیش از این «رابرت کاپلان» رئیس بانک مرکزی دالاس در ایالت تگزاس و «اریک روزنگن» رئیس بانک مرکزی بوستون در ایالت ماساچوست سال گذشته پس از افشای معاملات پنهانی در همان دوره، از مشاغل خود کناره گیری کردند.

گفته می شود «جروم پاول» رئیس بانک مرکزی آمریکا امروز سه شنبه باید برای پاسخ به برخی سوالات در مجلس سنا حاضر شود و در خصوص تضعیف اصول اخلاقی در این نهاد فدرال پاسخگو باشد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها