تجمع معترضان لبنانی مقابل بانک مرکزی و درخواست برای محاکمه ریاض سلامه

تجمع معترضان لبنانی مقابل بانک مرکزی و درخواست برای محاکمه ریاض سلامه
پنج‌شنبه 23 دی 1400 - 10:53

معترضان لبنانی ضمن برگزاری اعتراضات در مناطق مختلف این کشور، در برابر بانک مرکزی تجمع کرده و خواستار محاکمه ریاض سلامه شدند.

العالم - لبنان

معترضان لبنانی صبح امروز پنج شنبه در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی در این کشور در مناطق مختلف دست به اعتراض زدند.

رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که اکثر راه‌های اصلی بیروت در نتیجه تجمعات اعتراضی بسته شده و معترضان همه راه‌هایی که پایتخت را به دیگر مناطق لبنان وصل می‌کند قطع کرده‌اند.

براساس این گزارش، مدارس و دانشگاه‌ها نیز در تمام مناطق لبنان تعطیل شده‌اند.

اتاق کنترل ترافیک نیروهای امنیت داخلی لبنان گزارش داد که تردد در مسیر فرودگاه بیروت ممکن نیست.

شب گذشته نیز تعدادی از معترضان لبنانی در مقابل بانک مرکزی این کشور تجمع کرده و خواستار سرنگونی نظام فاسد شدند.

به دنبال این تجمع، درگیری‌هایی میان معترضان و نیروهای امنیتی رخ داد که در نتیجه آن چند تن زخمی شدند. منابع گزارش دادند که معترضان کیسه‌های زباله در برابر بانک مرکزی را آتش زده و مسیرهای اصلی را مسدود کردند. معترضان همچنین تلاش داشتند که با شکستن درهای ساختمان بانک مرکزی وارد آن شوند و بعد از آن درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی رخ داد.

معترضان لبنانی با تجمع در برابر بانک مرکزی این کشور ضمن تاکید بر لزوم بازخواست طبقه سیاسی فاسد خواستار محاکمه «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان شدند که سپرده‌های مردم را غارت می‌کند.

معترضان لبنانی تاکید کردند که سیاست‌های بانک مرکزی و رئیس آن کشور را به فروپاشی کشانده و موجب سقوط شدید نرخ ارز و کاهش قدرت خرید مردم شده است.

همچنین صبح امروز اتاق کنترل ترافیک نیروهای امنیت داخلی لبنان اعلام کرد که معترضان در طرابلس واقع در شمال این کشور راه‌های ارتباطی را با آتش زدن لاستیک مسدود کردند. راه‌های اصلی و فرعی در بیروت نیز بسته شده است.

این اعتراضات در پاسخ به فراخوان اتحادیه کارگری عمومی و فدراسیون اتحادیه‌های حمل و نقل زمینی برای برگزاری «پنجشنبه خشم» صورت گرفته است و انتظار می رود که این اعتراضات در مناطق مختلف لبنان همچنان تداوم داشته باشد.

روز گذشته نیز ده‌ها تن از شهروندان لبنانی همچنین با آتش زدن لاستیک خودروها در مرکز بازار تجاری بعلبک اعتراضاتی برپا کردند و افزایش نرخ دلار، گران شدن کالاها و وخامت اوضاع اقتصادی، مالی، اجتماعی و معیشتی را محکوم کردند.

در جنوب لبنان نیز معترضان در اعتراض به وضعیت وخیم اقتصادی، مسیر میدان النجمه در شهر صیدا را با لاستیک‌های آتش زده بستند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها