در گفتگو با العالم مطرح شد؛

آیا جنبش النقب به قیامی همانند شمشیر قدس خواهد انجامید؟

آیا جنبش النقب به قیامی همانند شمشیر قدس خواهد انجامید؟
شنبه 25 دی 1400 - 13:18

میخائیل عوض پژوهشگر سیاسی تاکید کرد که قیام مردمی اهالی صحرای نقب جنوبی در فلسطین اشغالی، از آنجایی که منحصر به فرد است و حالت سنتی و معمول خود را ندارد، شاخص ها و شواهد بسیار مهمی را ارائه می دهد.

العالم-فلسطین اشغالی

عوض طی گفتگو با شبکه العالم در برنامه "مع الحدث" اظهار داشت: این قیام اولا پس از نبرد شمشیر قدس و ثانیا، درپی حوادث اراضی اشغالی 48 شکل گرفت و ثابت می کند که فلسطینیان اراضی 48 جنوبی و شمالی، کرانه غربی، غزه و همچنین پناهندگان در قضیه فلسطین با یکدیگر متحد هستند. این مسئله، 74 سال تلاش رژیم صهیونیستی برای به حاشیه راندن این قضیه و انزوای آن را ناکام گذاشت.

عوض خاطرنشان کرد: صحرای نقب از اهمیتی استثنایی برخوردار است، چرا که 60 درصد از مساحت تاریخی فلسطین را تشکیل می دهد.

وی افزود: اهالی نقب متهم بودند که به حمایت رژیم صهیونیستی کمک می کنند و برخی از آنها به عضویت ارتش آن نیز درآمده اند. اما قیام مردمی در این منطقه اثبات کرد که آنها فلسطینی، عرب و شرکای قیام و عملیات آزادسازی هستند.

عوض تاکید کرد: هم‌بستگی اراضی 48 با اهالی النقب، قیام سال گذشته رمضان در منطقه الجراح و همچنین نبرد شمشیر قدس را تقویت می کند و باعث می شود که فلسطینیان به خود، مقاومت و وحدتشان افتخار کنند و در نتیجه، روحیه آنها را تقویت کرده و آنها را به آزادی فلسطین امیدوار می کند.

پربیننده ترین خبرها