تاکید وزارت علوم عراق بر توسعه همکاری با دانشگاه امام رضا (ع)

تاکید وزارت علوم عراق بر توسعه همکاری با دانشگاه امام رضا (ع)
يکشنبه 26 دی 1400 - 11:44

وزارت علوم عراق بر توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی با دانشگاه امام رضا (ع) تاکید کرد.

العالم - عراق

مرکزخراسان رضوی، دکتر اسعد غنی جهاد الخزاعی؛ که در صدر هیات عالی رتبه به مشهد سفر کرده است در نشستی مشترک با مسئولان دانشگاه امام رضا (ع) افزود: فعالیت‌های مشترک علمی – پژوهشی می‌تواند در حوزه‌های مختلف از جمله؛ تبادل استاد، انجام پایان نامه‌های مشترک، برگزاری کنفرانس‌های مشترک علمی، برگزاری دوره‌های کوتاه و بلند مدت آموزشی و پژوهشی دنبال شود.

توسعه تبادلات علمی با جمهوری اسلامی ایران

وی توسعه تبادلات علمی با جمهوری اسلامی ایران را از سیاست‌های وزارت علوم عراق عنوان کرد و گفت: بورسیه تحصیلی به دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی عراق که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جموری اسلامی ایران است، اعطا می‌شود.

معاون وزیر علوم عراق با بیان این که دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) جزو دانشگاه‌های معتبر و برجسته جمهوری اسلامی ایران و مورد تایید وزارت علوم عراق است افزود: تسهیلات و کیفیت بالای خدمات آموزشی و پژوهشی ارایه شده به دانشجویان غیر ایرانی از جمله نقاط مثبت این دانشگاه است و خوشبختانه زنجیره کاملی از خدمات مورد نیاز دانشجویان عراقی از جمله؛ خدمات امور کنسولی، آموزش زبان فارسی، سرعت بالای تاییده تحصیلی مدارک دانش آموختگان در این دانشگاه به دانشجویان عراقی ارایه می‌شود.

۱۷ درصد صندلی‌های دانشگاه امام رضا (ع) در اختیار دانشجویان غیر ایرانی

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) هم در ادامه این نشست اظهار کرد: از سال ۹۱ دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) اقدام به پذیرش دانشجو از کشور عراق کرده و هم اکنون ۱۷ درصد از کل دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان غیر ایرانی از ملیت‌های مختلف از جمله؛ عراق، سوریه، پاکستان، افغانستان، نیجریه و تانزانیا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به خود اختصاص داده است.

دکتر مرتضی رجوعی افزود: هم اکنون هزار و ۲۸۵ دانشجوی عراقی در ۲۰ رشته در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و دکتری در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) به تحصیل مشغول هستند.

توسعه همکاری‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی با دانشگاه‌های عراق

وی گفت: با هدف توسعه همکاری‌های علمی- فرهنگی و پژوهشی با دانشگاه‌های مختلف کشور عراق از جمله کوت، بصره، الکفیل، العمید و الفراتین تفاهم نامه‌های همکاری امضا شده و افزایش تبادلات علمی و پژوهشی با رویکرد به اشتراک گذاشتن اساتید و برگزاری برنامه‌های علمی مشترک در دستور کار است.


اعطای بورسیه تحصیلی امام رضا (ع) به دانشجویان عراقی

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: پیش از این به دانشجویان عراقی معرفی شده از رایزن فرهنگی عراق در جمهوری اسلامی بورسیه تحصیلی اعطا شده است و این آمادگی نیز وجود دارد تا دانشجویانی که از وزرات علوم کشور عراق هم معرفی می‌شوند در این دانشگاه بورسیه تحصیلی شوند.

در این نشست جمعی از مسئولان وزارت علوم عراق، رایزن و معاون علمی و فرهنگی جمهوری عراق در ایران حضور داشتند.

خبرگزاری صدا و سیم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها