برگزاری کنفرانس سران اتحادیه عرب به اواسط سال جاری موکول شد

برگزاری کنفرانس سران اتحادیه عرب به اواسط سال جاری موکول شد
پنج‌شنبه 30 دی 1400 - 13:34

زمان برگزاری کنفرانس سران عرب که قرار بود در الجزایر برگزار شود، به احتمال زیاد به ژوئن موکول شده است.

العالم - الجزایر

عبد المجید تبون، رئیس جمهور الجزایر پیشتر اعلام کرده بود که کنفرانس مذکور در ماه مارس در الجزایر برگزار می شود.

حسام زکی، معاون دبیر کل اتحادیه عرب هم در کنفرانس مطبوعاتی در پایان سفر به الجزایر گفته بود" سی مین کنفرانس سران عرب که قرار است در الجزایر برگزار شود، تا قبل از رمضان آینده مصادف با اوایل آوریل برگزار نخواهد شد" به این ترتیب این کنفرانس در اواخر مه یا ژوئن آینده برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد که "زمان برگزاری این کنفرانس در نشست وزرای خارجه کشورهای عرب که قرار است نهم مارس آینده در قاهره برگزار شود، اعلام خواهد شد".

وی افزود: تاریخ برگزاری این کنفرانس در دست بررسی است و الجزایر و دبیر کل اتحادیه عرب در حال مشاوره و رایزنی برای انتخاب بهترین زمان ممکن هستند طوری که بیشترین تعداد ممکن از رهبران کشورهای عرب بتوانند در آن حضور یابند. مخصوصا در شرایط فعلی شیوع ویروس کورونا.

رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر طی روزهای گذشته به منظور گفتگو درباره موضوع کنفرانس آینده سران عرب و برنامه های سیاسی آن، به چهار کشور عربی شامل عربستان، مصر، امارات و قطر سفر کرده بود.

معاون دبیر کل اتحادیه عرب گفت که نشست آینده وزرای خارجه کشورهای عربی بر آماده سازی و تنظیم دستور کار کنفرانس الجزایر نظارت خواهد کرد.

وی با تأکید جایگاه مسأله فلسطین گفت که فلسطین همواره در متن توجهات اتحادیه عرب بوده و این اتحادیه همواره در حال بررسی راه های حمایت از برادران فلسطینی است.

پربیننده ترین خبرها