نماینده سوریه در سازمان ملل:

تحولات الحسکه تلاش آمریکا برای احیای داعش و توجیه اشغالگری است

تحولات الحسکه تلاش آمریکا برای احیای داعش و توجیه اشغالگری است
پنج‌شنبه 7 بهمن 1400 - 09:54

«بسام صباغ» با بیان اینکه تحولات جاری در شهر الحسکه، تلاش آمریکا برای احیای داعش و سناریوسازی برای توجیه اشغالگری در سوریه است، بر ضرورت پایان حضور غیرقانونی آمریکا در کشورش تأکید کرد.

العالم - سوریه

«بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست فوق العاده شورای امنیت برای بررسی تحولات این کشور گفت: شورای امنیت به یک تریبون محض برای تکرار ادعاها و اتهام زنی‌های بی اساس و کذب علیه سوریه تبدیل شده است و این نهاد بین المللی تا کنون حتی یک بار برای محکوم کردن تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی یا اقدامات و تخلفات قانونی اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای در خاک سوریه نشست فوق العاده تشکیل نداده است.

صباغ در ادامه افزود: تحولات کنونی شهر «الحسکه» سوریه اقتضا می‌کند شورای امنیت به صورت فوری پیامدهای حوادث خطرناک ناشی از جرایم گروه تروریستی داعش، شبه نظامیان تجزیه طلب قسد و نیروهای اشغالگر آمریکایی را بررسی و درباره آن تصمیم گیری کند. آنچه در شهر الحسکه می‌گذرد، تلاش آمریکا برای بازسازی و احیای گروه تروریستی داعش و سناریوسازی برای توجیه ماندگاری نظامیان اشغالگرش در خاک سوریه است.

نماینده سوریه در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: تا زمانی که برخی کشورهای غربی اقدامات خصمانه‌ای که اوضاع را در کشور ما بحرانی کرده است نادیده بگیرند، هرگونه بحث درباره اوضاع سوریه ناقص و بی فایده است. شورای امنیت باید به اشغالگری ترکیه در خاک سوریه پایان دهد و جنایت‌ها و اقدام آنکارا به حمایت از تروریسم، گسترش آشوب و نا امنی، تخریب، سیاست ترکیه‌ای کردن، کوچاندن اجباری و تغییر بافت اجتماعی را متوقف کند.

این دیپلمات ارشد سوری خاطرنشان کرد: شورای امنیت باید اشغالگری آمریکا در شمال شرق سوریه و منطقه «التنف» و حمایت این کشور از شبه نظامیان تجزیه طلب «قسد» و دیگر سازمان‌های تروریستی و غارت ثروت‌ها و منابع طبیعی سوریه را متوقف کند.

بسام صباغ در پایان سخنانش تأکید کرد: تحریم‌های اقتصادی یکجانبه، ظالمانه و غیرقانونی آمریکا که بر ابعاد مختلف زندگی روزانه ملت سوریه تأثیر منفی و مخرب گذاشته است، هر چه سریع‌تر باید لغو شود.

پربیننده ترین خبرها