راشد الغنوشی: راه حل عبور از چالش ها پایبندی به دموکراسی است

راشد الغنوشی: راه حل عبور از چالش ها پایبندی به دموکراسی است
پنج‌شنبه 7 بهمن 1400 - 18:14

رئیس پارلمان منحل شده تونس با بیان اینکه چاره اصلاح روند دموکراتیک، کودتا نیست، تأکید کرد فقط با پایبندی به دموکراسی می توان از چالش ها عبور کرد.

العالم _ تونس

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «راشد الغنوشی» رئیس پارلمان منحل شده تونس گفت: مردم تونس به قانون اساسی این کشور پایبند هستند و متوقف کردن فعالیت پارلمان با قصد و غرض برنامه ریزی شده انجام گرفت.

الغنوشی ادامه داد: تعطیل کردن نهادهای دولتی و جمع شدن قدرت به دست یک شخص واحد، بحران‌های پیچیده ای از جمله بحران اقتصادی و انزوای بین المللی را برای تونس ایجاد کرده است. تعلیق فعالیت‌های پارلمان ناشی از شیطنت علیه نهادی بود که به رأی مخالف در آن احترام گذاشته می‌شد.

وی افزود: تونس با چالش‌های بزرگی مواجه است که جز با پایبندی به دموکراسی و اصل تفیک قوا امکانپذیر نیست. دموکراسی نوپا با دست اندازها و موانعی مواجه می‌شود که اصلاح آن با کودتا ممکن نیست. اصلاح روند دموکراتیک فقط با پایبندی بیشتر به دموکراسی میسر است نه با جاگزین های ظاهری و ناکارآمد.

رئیس پارلمان منحل شده تونس در پایان اظهاراتش آزادی همه زندایان سیاسی و در رأس آنها «نورالدین البحیری» نماینده پارلمان تونس را خواستار شد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها