چرا اردوغان مجددا آغوشش را برای صهیونیستها گشوده است؟

چرا اردوغان مجددا آغوشش را برای صهیونیستها گشوده است؟
جمعه 8 بهمن 1400 - 18:46

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که کشورش امیدوار است فصل جدیدی را با حکومتهای خلیج فارس و خاورمیانه به ویژه اسرائیل و امارات متحده عربی باز کند.

العالم – کشکول

اردوغان در حال آماده شدن برای پهن کردن فرش قرمز برای اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی در آنکارا در هفته آینده است و امیدوار است با اسرائیل در زمینه انتقال گاز مسروقه فلسطین به اروپا از طریق ترکیه همکاری کند، به ویژه که در این زمینه با یونان و قبرس به عنوان دشمنان تاریخی اش رقابت دارد لذا آماده است کارهای بیشتری برای اسرائیل انجام دهد.

اردوغان در زمان حاضر از خود دفاع می کند و ترجیح می دهد دفاتر و کانال های اخوان المسلمین را برای خوشایند امارات و عربستان سعودی ببندد و برای خوشامد اسرائیل گاز مسروقه فلسطین را به اروپا منتقل کند به جای اینکه به دلیل شرایط اقتصادی در انتخابات آینده کشورش شکست بخورد.

کارشناسان معتقدند که اردوغان می کوشد قبل از انتخابات همه مشکلاتش را حل کند اما واقعیت آن است که وی هنوز در موضوع سوریه غوطه ور است، زیرا نیروهایش عملاً به صورت غیرقانونی در بخش های وسیعی از این کشور حضور دارند و آنکارا از گروه های افراطی حمایت می کند که برخی از آنها مستقیماً به سازمان تروریستی القاعده وابسته اند و در جنایاتی سهیم بوده اند که هولناکی آن کمتر از اقدامات گروه تروریستی وهابی "داعش" نیست.

اردوغان در سخنرانی اخیر خود درباره آشتی با کشورهای منطقه، امارات و رژیم صهیونیستی سخن گفت.

وی آرزوی سرمایه گذاری اماراتی در خط لوله گاز رژیم صهیونیستی را دارد چرا که وخیم بودن اوضاع اقتصادی ترکیه، کاهش چهل درصدی ارزش لیره در کمتر از یک سال و افزایش نرخ تورم به بیش از 32 درصد باعث کاهش محبوبیت حزب اردوغان (عدالت و توسعه) شده است.

از سوی دیگر تکروی اردوغان در تصمیم‌ گیری‌های حزبی و دولتی باعث شد تا که بسیاری از اعضای حزبش، از او جدا شوند لذا مشخص نیست که روابط با اسرائیل چگونه خواهد توانست باعث پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آتی شود. به ویژه وقتی که بدانیم رژیم صهیونیستی هنوز از بحران های ناشی از شکست در نبرد شمشیر قدس و شکست در برابر محور مقاومت اعم از حزب الله تا سوریه و جنگ اعلام نشده علیه جمهوری اسلامی ایران رنج می برد.

کارشناسان معتقدند که اردوغان با حرکت به طرف رژیم صهیونیستی بسیاری از هوادارانش را از دست می دهد به ویژه که او همان شخصی است که در سال 2010 یک کشتی برای رساندن کمک های بشردوستانه به غزه تحت محاصره اعزام کرد که در معرض حمله نیروی دریایی رژیم صهیونیستی واقع شد و شماری از سرنشینانش کشته شدند، اما امروز می خواهد به همان رژیم برای سرقت گاز فلسطینیان کمک کند.

پربیننده ترین خبرها