خنثی سازی عملیات تروریستی علیه یک منطقه گردشگری در تونس

خنثی سازی عملیات تروریستی علیه یک منطقه گردشگری در تونس
يکشنبه 10 بهمن 1400 - 12:59

وزارت کشور تونس از خنثی سازی یک عملیات تروریستی در یک منطقه گردشگری خبر داد. این عملیات قرار بود توسط یک دختر که در سوریه نزد یکی از گروه های تروریستی آموزش دیده بود، اجرا شود.

العالم - تونس

وزارت کشور تونس با صدور بیانیه ای در صفحه رسمی خود در فیسبوک اعلام کرد: "یک دختر 22 ساله پس از بازگشت از سوریه، قصد داشت در کشورمان دست به عملیات تروریستی بزند. وی در سوریه توسط گروه های تروریستی آموزش دیده است".

در این بیانیه آمده است پس از انجام تحقیقات لازم، فرد مظنون در فرودگاه بین المللی کارتاژ، در بازگشت از تکریه در دهم ماه جاری بازداشت شد.

متهم در بازجویی، همه اتهامات خود را پذیرفته و اعتراف کرد که در تابستان 2020 به ترکیه سفر کرده و با کمک یکی از اتباع سوریه در سال 2021 به این کشور رفته و به صفوف تروریست ها پیوست و در آنجا برای اجرای عملیات انتحاری آموزش دید.

در بازجویی ها مشخص شد که او قصد داشت عملیات تروریستی خود را در یکی مناطی گردشگری تونس اجرا کند و در زمان حضور در سوریه به منظور دریافت کمربند انتحاری در بازگشت به کشور، با یکی از اتباع تونس در تماس بود.

وی اعتراف کرده است که شریک او "یک عنصر تروریستی بوده است که به تازگی به خاطر دست داشتن در برنامه ریزی برای عملیات تروریستی زندانی شده است. وی در عملیات خود در اواخر سال گذشته، چند تن از مقامات برجسته تونس را هدف قرار داده بود."

تروریست ها پیش از این هم به مناطق گردشگری تونس حمله کرده بودند.

در سال 2015 شهر گردشگری سوسه در شرق کشور هدف حمله تروریستی قرار گرفت. در این حمله، 38 کشته که اغلب از اتابع انگلیس بودند کشته و 39 نفر دیگر مجروح شدند.

پربیننده ترین خبرها