واکنش کاربران لبنانی به اهانت حزب "القوات" به اسلام

واکنش کاربران لبنانی به اهانت حزب
يکشنبه 10 بهمن 1400 - 16:16

خشم کاربران شبکه های اجتماعی در لبنان به خاطر اظهارات شارل جبور، رئیس دستگاه اطلاع رسانی و ارتباطات حزب "القوات" لبنان همچنان ادامه دارد. کاربران اظهارات او را اهانت به مسلمان دانسته و خواستار محاکمه وی شده اند.

العالم - داغ های مجازی

جبور در گفتکو با شبکه لبنانی الجدید گفته بود که حزب الله، وارث عقیده ای باطل هزاران ساله است که به خاطر آن می جنگد در حالی که ما می خواهیم با صلح و آرامش در کنار هم زندگی کینم. این اظهارات خشم گسترده مسلمانان لبنان و هواداران حزب الله را برانگیخته است. آنها تاکید کرده اند که عقیده حزب الله عقیده ای اسلامی است و نه دروغین.

در همین راستا، کاربران توییتر با ایجاد هشتگ هایی در واکنشی به این اظهارات، به جبور و حزب القوات حمله کردند. این هشتگ ها که عبارتند از "اسلام عقیده ماست نه دورغ" و "شارل جبور و القوات به اسلام اهانت کرده اند" امروز در لبنان ترند شدند.

یکی از کاربران به نام نسرین گفته است که عقیده حزب الله، اسلام است و نه دروغ و همین عقیده لبنان و منطقه را از شر نقشه های صهیونیسم امریکایی در امان نگه داشته است و همه نقشه های خبیثانه ای را که حزب القوات بخشی از آن است، خنثی کرده است.

کاربر دیگری به نام علی حسین، حزب القوات را جنایتکارترین حزب معرفی کرده و گفته است که هیچ تعجبی نیست که این حزب احترامی برای ادیان قائل نیست و آینده این حزب، "زباله دان تاریخ" است.

کاربر دیگری به نام "mhamadsh" هم گفته است که حزب القوات، از همان ابتدای شکل گیری، یک تفکر داعشی بوده و تاریخی سیاه و آکنده ای جنایت حتی در حق هموطنان خود دارد. حتی بنیانگزاران تفکر داعشی، با استفاده از این حزب تلاش کردند کاری را که داعش از عهده آن برنیامده است، از این طریق این حزب انجام دهند.

اینها نمونه ای از ده ها و حتی صدها توییتی هستند که در اعتراض به اظهارات جبور منتشر شده اند. لبنانی ها معتقدند که هدف این حزب ایجاد فتنه و تحریک مسلمانان علیه مسیحیان و در نهایت اختلاف انداختن بین حزب الله و جریان ملی آزاد لبنان به ریاست میشل عون و تضعیف محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و سلطه جویی آمریکاست اما توده هواداران مقاومت ثابت کردند که هشیارتر از آن هستند که به دام چنین فتنه هایی بیفتند.

پربیننده ترین خبرها