دستاورد امارات از سفر هرتسوگ چیست؟

دستاورد امارات از سفر هرتسوگ چیست؟
يکشنبه 10 بهمن 1400 - 21:53

سران امارات و سعودی در سفر اسحاق هرتسوگ رئیس رژیم صهیونیستی به امارات که از آسمان سعودی انجام شد، در واقع اعلام کردند که آخرین ذره از شرف عربی و اسلامی شان را به این رژیم فروختند.

العالم – درگوشی

سران امارات مانند سران بحرین، در زمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای کسب رضایت او اقدام به عادی سازی کردند و با اینکه دیدند که این اقدام فایده ای برایشان نداشت و ترامپ حتی نتوانست به دوره دوم ریاست جمهوری برسد اما به خاطر لجاجت، درس عبرت نگرفته و اینبار نیز با دعوت رسمی از رئیس رژیم صهیونیستی برای گسترش روابط کوشیدند که به گفته کارشناسان، امارات، بحرین و سعودی را به ناکجاآباد سوق خواهد داد.

امارات با این اقدام نه فقط وجهه اش در جهان عربی و اسلامی و حتی در سطوح مردمی را از دست داد و به عنوان کشوری خائن و ذلیل نمایان شد بلکه حتی نتوانست به جنگنده های اف 35 آمریکایی دست یابد که قرار بود در ازای روند عادی سازی به آن برسد.

امارات حتی نتوانست به سامانه پدافندی عصای سحرآمیز دست یابد که رژیم صهیونیستی به بهانه امکان انتقال این فناوری به کشورهای دیگر حاضر نشد آن را در اختیار امارات قرار دهد.

کارشناسان می پرسند پس با این اوصاف امارات از عادی سازی هیچ دستاوردی جز بازکردن پای دشمن صهیونیستی به این کشور و سلطه امنیتی اسرائیلی کسب نکرده است اما آیا امرای امارات و بقیه کشورهای عربی این مساله را خواهند فهمید؟

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها