تسلیت سیاسیون برای درگذشت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی

تسلیت سیاسیون برای درگذشت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی
سه شنبه 12 بهمن 1400 - 09:09

حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی که از جند روز قبل در بیمارستانی در قم بستری بودند، بامداد امروز؛ سه‌شنبه ۱۲ بهمن دار فانی را وداع گفتند.

العالم - ایران

برخی شخصیت ها و گروههای سیاسی درگذشت این عالم دینی را با صدور پیام هایی جداگانه تسلیت گفتند که به شرح زیر است:

* متن پیام تسلیت مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

ارتحال ملکوتی فقیه بصیر، آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی را به محضر امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه‌های دینی و مجامع علمی، بیت مکرم ایشان و شاگردان و همراهان و عموم ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.
عمر با برکت آن عالم عظیم الشان، در مجاهدت علمی و فعالیت انقلابی و حمایت از امامین انقلاب سپری شد و در تمامی بزنگاه‌های حساس کشور، همچون چراغی پرنور، راهنمای مسیر تبعیت و یاری از ولایت مطلقه فقیه بود.

امید است پرچم علمی و بصیرتی و دینی برافراشته شده به دست آن مرجع والامقام، توسط علما و شاگردان ممتاز ایشان همچنان در اهتزاز باشد.

قالیباف: آیت‌الله صافی گلپایگانی تلاش فراوانی در مسیر حراست از حریم اسلام داشت

رئیس مجلس شورای اسلامی هم ضمن تسلیت ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی گفت: وی تلاش فراوانی در مسیر حراست از حریم اسلام و شعائر اهل بیت علیهم‌السلام داشت.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، با صدور پیامی ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

خبر ارتحال ملکوتی مرجع عالی‌قدر جهان تشیع، عالم زاهد و وارسته، شیخ الفقهاء حضرت آیت‌الله حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی موجب تأسف و تأثر فراوان این‌جانب شد.

این عالم ربانی و فقیه صمدانی سال‌های جوانی خود را به تلمذ در محضر فحولی همچون حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی، آیت‌الله سیدجمال‌الدین گلپایگانی و دیگر علمای برجسته در حوزه‌های علمیه قم المقدسه و نجف اشرف گذراند و خود به یکی از ستون‌های محکم حوزهٔ علمیه تبدیل شد.

این روحانی جلیل القدر با عنایت به ضرورت اهمیت گسترش حوزه‌های فقهی و اندیشه‌های دینی با راه‌اندازی مراکز و موسسات از جمله مرکز تحقیقات اسلامی دارالزهرا(س) در زمینه دین پژوهی و تربیت طلاب و علاقمندان به دروس دینی و حوزوی تلاش فراوانی در مسیر حراست از حریم اسلام و شعائر اهل بیت علیهم‌السلام در طول سال‌های گذشته داشتند، که حاصل آن تربیت روحانیون و چهره برجسته در این عرصه بود.

ایشان در سراسر حیات پربرکت خویش بعنوان یکی از پرکارترین نویسندگان و اندیشمندان شیعی با انتشار بیش از ۸۰ عنوان کتاب به زبان‌های مختلف دنیا از جمله منتخب‌الاثر فی الامام الثانی عشر، بیان الاصول، فروغ زیارت، امامت و مهدویت و دیگر آثار، نقش موثری در توسعه و تحقیق در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی و فقهی داشتند.

همچنین آن فقیه روشن‌ضمیر در بیان صریح مسائل مختلف کشور اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در همه ادوار و دولت‌های مختلف اهتمام داشتند و پیش و پس از انقلاب اسلامی همواره یار و یاور وفادار حضرت امام خمینی (ره) و رهبر فرزانهٔ انقلاب بودند و با قبول مسئولیت‌هایی خطیر عمر خود را در مسیر خدمت به مردم گذراندند. آن وجود مبارک، با جمع علم و عمل، هم منشأ نشر معارف حقهٔ اهل‌بیت (ع) شد و هم در صحنه و میدان گره از کار مردم گشود.

ضایعهٔ مؤلمۀ فقدان ایشان در جامعهٔ اسلامی را محضر صاحب‌العصر و الزمان حضرت بقیةالله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (حفظه‌الله)، مراجع عالی‌قدر جهان اسلام، حوزه‌های علمیه، بیت معزز و مکرم و دوست‌داران و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌کنم، و برای روح پرفتوح آن عالم فرزانه از درگاه باری‌تعالی حشر با اولیا و انبیا و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را مسئلت می‌کنم.

شمخانی: آیت‌الله صافی‌گلپایگانی عمر خود را صرف ترویج مکتب اهل بیت کرد

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در پیامی ارتحال ملکوتی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با قلبی سلیم و سرشار از عشق به خدا، عمر شریف خود را با مجاهدت‌های فراوان صرف ترویج و اعتلای مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام کرد.

در پیام شمخانی ضمن اشاره به بیش از یک قرن از عمر با برکت این عالم ربانی آمده است: آیت‌الله صافی با قلبی سلیم و سرشار از عشق به خدا، عمر شریف خود را با مجاهدت‌های فراوان صرف ترویج و اعتلای مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، این ضایعه مولمه و مصیبت بزرگ را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه، مقلدان و علاقمندن و به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت گفته از درگاه ربوبی برای آن مرجع عالیقدر علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت کرده است.

آیت الله جنتی: رحلت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی برای اسلام و انقلاب یک خسران است

در پی ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره)، رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.

متن پیام آیت الله جنتی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ

ضایعه ارتحال مرجع بزرگوار عالم تشیع، شیخ المراجع حضرت آیت الله العظمی آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (قدس سره) که ضایعه ای بزرگ برای شیعیان و حوزه های علمیه است، موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

بدون تردید رحلت این فقیه وارسته که همواره در راستای تقویت مبانی اسلام و تبیین جایگاه اهل بیت علیهم السلام و عظمت شیعیان جهان و نیز حفظ مبانی انقلاب اسلامی کوشید ثلمه ای سنگین و بزرگ بر پیکر عالم تشیع، مرجعیت شیعه و انقلاب اسلامی ایران وارد ساخت.

این مرجع عالیقدر علاوه بر تألیف آثار گرانسنگ به ویژه در راستای ترویج مهدویت و تربیت شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام، عضویت در خبرگان قانون اساسی و دبیری شورای نگهبان را نیز در کارنامه درخشان خود دارد و در زمره مراجع انقلابی و دغدغه مند و حامی نظام اسلامی به شمار می رفت و رحلت ایشان از این جهت نیز برای اسلام و انقلاب اسلامی یک خسران و ضایعه محسوب می شود.

اینجانب این ضایعه مؤلمه را به محضر مقدس حضرت بقیة الله الأعظم ( ارواحنا فداه ) مراجع عظام تقلید، به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه، همهٔ علاقمندان و مقلدان ایشان، عموم شیعیان جهان و بیت شریف و معزز این مرجع عالی مقام، تسلیت عرض می کنم و علو درجات و حشر با اهل بیت علیهم السلام را برای این دلباخته حضرت حجت(عج) مسئلت دارم.

رییس‌جمهور ارتحال آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت

رییس‌جمهور از آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی به‌عنوان مرجعی یاد کرد که همزمان با تلاش در پاسداری از ارزش‌های دینی و تربیت شاگرد، در سنگر مبارزات انقلابی حضور فعال داشت و تأکید کرد: آثار ماندگار و سلوک معنوی ایشان همواره الهام‌بخش و چراغ فراروی طلاب و فضلاء و حوزه‌های علمیه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیام تسلیت درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی این ضایعه بزرگ را محضر مقدس حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، بیت شریف و عموم مقلدان و شاگردان و دوستداران ایشان تسلیت گفته و از پیشگاه خداوند متعال برای روح مطهر آن عالم وارسته، علوّ درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) را مسألت کرده است.

متن پیام تسلیت رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ.
ارتحال مرجع عالیقدر شیعیان، حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی (طاب ثراه)، موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.
این عالم ربانی که از شاگردان مبرز آیات عظام بروجردی، حجت و گلپایگانی بوده و پس از انقلاب اسلامی عضو مجلس خبرگان اول و مدتی مسئولیت خطیر دبیری شورای نگهبان را بر عهده داشت، با بینش عمیق دینی، زهد و ساده‌زیستی و قلبی سرشار از عشق به اسلام و اهل بیت(ع)، بویژه حضرت ولی‌عصر(عج) عمر گرانمایه خود را وقف مجاهدت در مسیر گسترش معارف اسلامی و نظام اسلامی نمود.
این مرجع والامقام همزمان با تلاش در پاسداری از ارزشهای دینی و تألیف آثار ارزشمند فراوان و تربیت شاگردان، در سنگر مبارزات انقلابی نیز حضوری فعال داشت. به یقین آثار ماندگار و سلوک معنوی ایشان همواره الهام‌بخش و چراغی فراروی طلاب و فضلاء و حوزه‌های علمیه خواهد بود.
اینجانب این ضایعه بزرگ را محضر مقدس حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، بیت شریف و عموم مقلدان و شاگردان و دوستداران ایشان تسلیت عرض نموده و از پیشگاه خداوند متعال برای روح مطهر آن عالم وارسته، علوّ درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) مسألت دارم.

پیام تسلیت امیرعبداللهیان در پی ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی

وزیر امور خارجه در پیامی ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز ( سه شنبه) در پیامی ارتحال عالم جلیل القدر و مرجع معظم تقلید، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ

خبر ارتحال عالم جلیل القدر و مرجع معظم تقلید، استاد مهذب اخلاق حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، رضوان الله علیه، موجب تألم عمیق اینجانب شد.

کارنامه درخشان آن مرجع نستوه مشحون از تلاش غیورانه در دفاع از حریم دین مبین اسلام و مکتب نورانی اهل بیت عصمت و طهارت، علیهم السلام و زبان فصیح و گویای دفاع از حق و احکام نورانی الهی و خیرخواهی برای کیان اسلام و تشیّع و دلسوزی برای نظام جمهوری اسلامی و امت اسلامی بود.

اینجانب این ضایعه جبران ناپذیر را به پیشگاه مقدس مولا و محبوبش، حضرت بقیت الله الاعظم، عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری و مراجع و علمای عظام دامت برکاتهم و حوزه های علمیه و مردم شریف و مومن و دوستداران مرجعیت در ایران اسلامی و همه نقاط جهان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

از درگاه حضرت حق برای روح ملکوتی آن مرجع جلیل الشان علو درجات و همجواری با پیامبران و ائمه اطهار و شهداء و برای بیت مکرم و فرزندان معزز ایشان و کلیه علاقمندان و مقلدان و مریدان ایشان صبر و شکیبایی و عزت و سلامتی مسئلت می کنم.

سرلشکر سلامی: آیت‌الله صافی گلپایگانی در پاسداری از فرهنگ و معارف قرآن درخشید

فرمانده کل سپاه گفت: آیت‌الله صافی گلپایگانی در زمره استوانه‌های استوار دفاع از رسالت فقه و فقاهت و پاسداری از فرهنگ و معارف قرآن و پیش‌برندگی آرمان‌های دینی و انقلاب همواره خواهد درخشید.

در پی ارتحال آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه اسلامی پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ»

ارتحال مرجع عالیقدر جهان اسلام فقیه والامقام حضرت آیت‌الله العظمی شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی موجب تألم و تأسف فراوان گردید.

این عالم برجسته و مخلص با حضور پیوسته در نهضت اسلامی و همراهی و حمایت پیوسته و بی دریغ از امامین انقلاب اسلامی به‌ویژه در آوردگاه‌های حساس و راهبردی انقلاب و نظام و نیز تلاش‌های جامع و درخشان علمی و فقهی که در آثار و تألیفات فاخر و ماندگار وی پدیدار و راهنمای حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت است، در زمره استوانه‌های استوار دفاع از رسالت فقه و فقاهت و پاسداری از فرهنگ و معارف قرآن و عترت و پیش‌برندگی آرمان‌های دینی و انقلابی کشور همواره خواهد درخشید.

این ضایعه مولمه را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (عج) نایب بر حقش مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، حوزه‌های علمیه و روحانیون عالیقدر به‌ویژه بیت مکرم آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و رحمت واسعه الهی و همنشینی با پیامبر اسلام (ص) و خاندان مطهرش و برای بازماندگان و عموم محبان و مقلدان گرانقدرش، صبر، شکیبایی و سکینه قلبی مسئلت می‌جویم.

درحال تکمیل ..

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها