جنایت های رژیم نژادپرست؛ زیر چتر حمایت قوانین بین الملل

جنایت های رژیم نژادپرست؛ زیر چتر حمایت قوانین بین الملل
سه شنبه 12 بهمن 1400 - 22:48

این که سازمان عفو بین الملل در گزارش خود، رژیم اشغالگر اسرائیل را به ارتکاب جنایت های نژاد پرستانه و ضد بشری علیه مردم فلسطین متهم کند، چیز جدید وپنهان از چشمان مردم جهان نیست ، اما چیزی که تازگی دارد، بیانیه این سازمان است که از ۱۴ ماه مه سال ۱۹۴۸ تاکنون چشمان خود را بروی این جنایت ها بسته و مانند کبک سرش را در برف فرو برده است.

العالمکشکول

"اگنس کالامار" دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت: ما اینجا از مقامات اسرائیلی می خواهیم به اقدامات نژادپرستانه خود درحق فلسطینی ها پایان دهند. ما از جامعه بین الملل می خواهیم که اقدامات جدی برای مقابله با جنایت های ضد بشری اسرائیل انجام دهد.

رویکرد نژادپرستانه ای که این رژیم درپیش گرفته است، در بسیاری از اسناد بین المللی قید شده و با وجود اراده راسخ جامعه بین الملل ، این رژیم همچنان تنها رژیم نژادپرست دردنیاست که همچنان دارای گرایش های توسعه طلبانه است.

این رژیم نژادپرست که سرزمین فلسطین را اشغال کرده است، رژیمی نژادپرست است که بنیان آن ، سلب حقوق فلسطینی ها یعنی صاحبان اصلی سرزمین فلسطین، وارتکاب جنایت هایی مانند قتل و کوچاندن و اقدامات پاکسازی نژادی و نیز کشتار بشریت و تخریب منازل و محاصره و سلب ساده ترین حقوق و آزادی های به رسمیت شناحته شده از سوی جامعه بین الملل است.

گزارش عفو بین الملل در متهم کردن رژیم اشغالگر اسرائیل به ارتکاب جنایت های نژادپرستانه، پس از گزارشی مشابه از سوی دیده بان حقوق بشر در ماه آوریل گذشته صادر شد که درآن، رژیم اسرائیل به اقدامات تبعیض آمیز علیه فلسطینی ها در همه مناطق تحت سلطه خود و نیز انجام اقدامات نژادپرستانه درمناطق واقع در خارج از مرزهای سال 1948 متهم شد، اما گزارش عفو بین الملل اصطلاح " اقدامات نژادپرستانه " را برای عملیات داخل اراضی 48 نیز به کار برده است.

درگزارش عفو بین الملل تاکید شده است که همه مقامات مدنی و نظامی اسرائیلی در ارتکاب جنایت های نژادپرستانه درهمه مناطق فلسطین و نیز علیه آوارگان فلسطینی دست دارند. عفو بین الملل دیروز اعلام کرد که گزارشی جدید را تحت عنوان " اقدامات رژیم نژاد پرستانه (آپارتاید) اسرائیل علیه فلسطینی ها" منتشر خواهد کرد .. رژیمی سنگدل که مبتنی بر سلطه گری و ارتکاب جنایت های ضد بشری است.

این رژیم نژادپرست به اقدامات نژادپرستانه و مبارزه جسمی و ماهیتی با صاحبان سرزمین فلسطین اقدام کرده و این همان چیزی است که رسما با تصویب قانون " کشور یهود" با موافقت 15 وزیر دولت سابق نتنیاهو در اکتبر سال 2014 آنرا تیایید کرد.

درماه مه 2017 ، کمیته وزارتی قانونگذاری کابینه رژیم صهیونیستی به اتفاق آرا پیش‌نویس قانون "کشور قومیتی" را که به موجب آن رژیم صهیونیستی "کشور قومیت یهودی" به شمار می‌رود و هیچ طرفی غیر از "ملت یهود" حق تعیین سرنوشت در این رژیم را ندارند، تصویب کرد.

بنیامین نتانیاهو ، این قانون را نقطه عطفی در تاریخ رژیم صهیونیستی برشمرد و تاکید کرد که اراضی فلسطینی متعلق به صهیونیست ها هستند و فلسطینی ها از همه حقوق شهروندی محروم خواهند شد.

دراین قانون، همچنین زبان عبری به عنوان زبان رسمی به رسمیت شناخته شد و زبان عربی ، رسمیت خود را از دست داد.

به موجب این قانون، مهاجرتی که به شهروندی مستقیم منجر می شود، فقط متعلق به یهودیان است.

این قانون با محکومیت گسترده جامعه بین الملل روبرو شد و با محکومیت هایی نیز از سوی یهودیان درنقاط مختلف جهان روبرو شد.

درآن زمان به ویژه در مه 2018 ، جنبش جهانی تحریک رژیم نژادپرست اسرائیل ، که یک سازمان غیردولتی است که ملت های جهان را به تحریم کالاها و شرکت های اسرائیلی دعوت می کند، و یک شعبه آن در مالزی فعالیت می کند، به تصویب قانون قومیت یهودی از سوی کنست اسرائیل ، واکنش نشان داد و اعلام کرد اسرائیل با تصویب این قانون به جهانیان ثابت کرد که رژیمی نژآدپرست است که باید آن را در سطح بین المللی تحریم کرد و نیز ثابت کرد که بنای این رژیم بر نژادپرستی است و تنها راه حل برای واکنش به آن ، تحریم آن از سوی همه دولت ها و ملت هاست.

اما رژیم نژادپرست اسرائیل از مجامع بین المللی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت های روزمره خود علیه ملت فلسطین بهره برداری کرد ، تا جائیکه مجمع عمومی سازمان ملل با حمایت رژیم صهیونیستی و آلمان

قطعنامه ای در ممنوعیت هرنوع انکار هولوکاست را صادر کرد که این اقدام به منزله جانبداری رسمی سازمان ملل از جنایت های رژیم نژادپرست اسرائیل درحق فلسطینی ها بود.

برهیچ کسی پوشیده نیست که رژیم صهیونیستی همواره تلاش می کند تا از ابزارهای سازمان ملل برای سرپوش گذاشتن بر جنایت های روزمره خود درحق فلسطینی ها بهره برداری کند و دراین میان غربی ها نیز از این رژیم حمایت می کنند.

عفو بین الملل در گزارش خود به مصادره اراضی ودارایی های فلسطینی ها در سطح گسترده از سوی رژیم اسرائیل و کشتار غیرقانونی و کوچاندن اجباری و اعمال محدودیت در رفت و آمد فلسطینی ها و محروم کردن آنان از حقوق شهروندی اشاره و تاکید کرده است که این جنایت ها درحد ارتکاب جنایت های ضد بشری بر اساس قوانین بین المللی به شمار می رود.

پس از انتقاد اسرائیل از گزارش عفو بین الملل و مدعی شدن به این که این گزارش ، ادعای کذب است، دبیر کل عفو بین الملل گفته است که این سازمان حقوق بشری تصمیم دارد گزارشی در تشریح اقدامات " اسرائیل " درحق فلسطینی ها و اقدامات نژآدپرستانه این رژیم منتشر کند.

دیده بان حقوق بشر درگزارشی درسال گذشته گفته بود که اسرائیل جنایت های نژادپرستانه مرتکب شده است.

پربیننده ترین خبرها