جورج صلیبا در گفتگو با العالم: مواضع جمهوری اسلامی در قبال مسأله فلسطین قابل تقدیر است/ همچنان صهیونیسم را دشمن می دانیم/ قدرت موشکی و استفاده از فناوری هسته ای حق مسلم ایران است

چهارشنبه 13 بهمن 1400 - 20:03

"جورج صلیبا"، اسقف کلیسای ارتدوکس جبل عامل لبنان و طرابلس در گفتگو با شبکه خبری العالم از تجربه دیدار خود با امام خمینی (ره) و وضعیت مسیحیان ایرانی در زمان جمهوری اسلامی گفت.

العالم _ لبنان

جورج صلیبا در گفتگو با شبکه خبری العالم در کلیسای مار یعقوب گفت که بیش از 10 بار در زمان جمهوری اسلامی به ایران سفر کرده است و در زمان پهلوی حتی یک بار هم به ایران نیامده است.

وی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، را مؤسسه ای انسانی دانسته و گفت که در سفر به ایران از این مؤسسه دیدن کرده و شاهد برخورد بسیار خوبی از این مؤسسه بوده است.

تشریح خاطره ای از دیدار با امام راحل

وی خاطرنشان کرد که در یکی از سفرهای خود با امام خمینی (رض) ملاقات کرده است و او را مردی بسیار ساده زیست و خوش اخلاق و آرام و مطمئن و باهوش دیده است. خانه ایشان بسیار ساده تر و محقرتر از آن بود که خانه یک رهبر انقلابی باشد.

جورج صلیبا تصریح کرد که در دیدار با امام خمینی (ره)، ایشان را مردی سرشار از آرامش و سعه صدر دیده است و با اینکه فارسی بلد نبوده است اما به سخنرانی ایشان برای مسیحیان به زبان فارسی گوش می کرده و می دیده است که مردم تا چه اندازه از سخنان ایشان به وجد می آمده اند.

جایگاه جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب ترقی پبدا کرد

اسقف جورج صلیبا تصریح کرد که در زمان پهلوی هیچ اطلاعی از اوضاع و حوادث جاری در ایران نداشته است و تمام اطلاعاتی که در آن زمان از این کشور داشته است در این خلاصه می شد که ایران در زمان شاه ژاندارم خلیج فارس بوده است و تصور می کردند که جایگاه و اوضاع ایران در زمان زمامداری روحانیت تنزل کند که این طور نشد و جایگاه جمهوری اسلامی ایران ترقی پبدا کرد.

وی درباره اوضاع مسیحیان ایران نیز گفت که برخی مسیحیان پس از سقوط شاه، ایران را ترک کردند اما پس از آنکه از بهبود اوضاع پیروان مسیحیت در ایران در زمان جمهوری اسلامی خبردار شدند، به ایران برگشتند.

وی گفت که رهبران ایران ویژگی بسیار خاصی دارند که سایر مردم از آن بی بهره اند. این موهبت و استعداد به هر کسی داده نمی شود. خداوند چنین موهبتی را که شامل هوش و درایت و بردباری و دانش است را به بعضی از مردم عطا می کند.

جورج صلیبا افزود که درایت و حکمت چیزی نیست که ساخته شود بلکه ذاتی است و در مرحله عمل خود را نشان می دهد و این امتیازی است که آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی از آن برخوردارند. ایشان مردی حکیم و دوراندیش هستند و مواضعی ثابت و اصولی دارند و می دانند که چه می خواهند به همین جهت راز موفقیت رهبران این کشور، همین است.

خبرهای منفی علیه ایران ساخته دشمنان است

او خاطرنشان کرد که خبرهای منفی که درباره ایران منتشر می شود صرفا خبرهایی هستند که دشمنان ایران می خواهند مردم جهان بشنوند و جاسوسان و مزدورانشان این نوع خبرها را در گوش آنها می خوانند.

انتقاد از اقدامات جنبش صهیونیسم علیه جمهوری اسلامی ایران/ صهیونیسم دشمن ماست

جورج صلیبا با انتقاد از اقدامات جنبش صهیونیسم علیه جمهوری اسلامی ایران، گفتند که مسیحیان، یهود را قاتلان حضرت عیسی مسیح و دیگر پیامبران می دانند و کلیسای ارتودکس اقدام واتیکان را که 40 سال پیش یهود را بخشید، تأیید نمی کنند و با اینکه تمایلی به دشمنی با دیگران ندارند اما همچنان جنبش صهیونیسم را دشمن می دانند.

وی خاطرنشان کرد که مسیحیان شرق با مسیحیان غرب فرق می کنند؛ مسیحیان شرق برخوردهای جنبش صهیونیسم با فلسطین و فلسطینی ها برنمی تابند.

تقدیر و تشکر از مواضع ایران در قبال مسأله فلسطین

اسقف جبل عامل و طرابلس ضمن تقدیر و تشکر از مواضع ایران در قبال مسأله فلسطین، تصریح کرد: دشمنی بین صهیونیسم و عرب، ریشه در قلب و وجدان ما دارد و ما مواضع جمهوری اسلامی در این مورد را ارج می نهیم و این مسأله قابل بحث و گفتگو نیست.

جورج صلیبا با بیان اینکه انقلاب اسلامی، خورشیدی تابناک است و نیازی به تعریف و تمجید دیگران ندارد بیان داشت که مواضع ایران در قبال عربها از جمله بستن سفارت "اسرائیل" و تبدیل آن به سفارت فلسطین شایسته تقدیر است.

وی تصریح کرد که هدف انقلاب اسلامی، حمایت از مستضعفان است به همین دلیل است که همچنان از جنبش های مقاومت در فلسطین حمایت می کند.

نقش جمهوری اسلامی ایران در نابودی داعش

اسقف جبل عامل و طرابلس با انتقاد از اقدامات تروریست های داعشی آنها را عده ای وحشی و بربر خواند که شمار زیادی از مسحیان را به قتل رسانده اند و از نقش جمهوری اسلامی در نابودی "داعش" تقدیر و تشکر کرد.

اسقف صلیبا گفت که ایران وارث تمدن کهن پارسی است که از تمدن عربی کهن تر و قدیمی تر است و ملت ایران، ملتی اصیل و با درایت هستند که بر اساس عقلانیت تصمیم گیری می کنند نه احساسات.

وی دفاع ملت ایران از خود با همه امکانات موجود از جمله قدرت موشکی و استفاده از فناوری هسته ای را حق مسلم ایران دانست و گفت: هیچ انسانی نمی خواهد زیر بار ستم قرار گیرد.

اسقف صلیبا افوزد: توسعه علم و فناوری در ایران با، هوش و درایت درآمیخته شده است.

وی دفاع جمهوری اسلامی از مسأله فلسطین را دفاع از مسأله کل عرب دانسته و تأکید کرد که از هر کسی که از مسأله فلسطین دفاع کند، حمایت می کند زیرا این مسأله برایشان حیثیتی است.

جورج صلیبا همچنین تصریح کرد که 43 سالی که از عمر جمهوری اسلامی گذشته است، سال های پر برکت و خیر برای همه ملت ها بوده است تا به پا خواسته و از حیثیت و اصول و شرافت خود دفاع کنند.

پربیننده ترین خبرها