از بغدادی تا قرشی تا عیساوی؛ تکرار فیلم هالیوودی با تغییر نام ها!

از بغدادی تا قرشی تا عیساوی؛ تکرار فیلم هالیوودی با تغییر نام ها!
پنج‌شنبه 14 بهمن 1400 - 23:14

سریال آمریکایی که از سال 2011 آغاز شد تا به امروز ادامه دارد؛ در سال 2011 "اسامه بن لادن" به دستور باراک اوباما به شیوه فیلم های هالیوودی به قتل رسید؛ 8 سال پس از قتل بن لادن، ترامپ در 2019 همان شیوه را در عملیات قتل "ابوبکر بغدادی" سرکرده داعش بکار گرفت، و امروز در سال 2022 بایدن اهداف سیاسی خود را محقق می کند و با قتل "ابوابراهیم قرشی" جانشین ابوبکر بغدادی پیروزی خود را اعلام می کند.

العالم ـ عراق

از این لحظه تا چندین سال بعد، آمریکا و بویژه دولت بایدن تحلیل ها و اطلاعاتی بسیار ناچیز و اندک درباره عملیات نیروهای ویژه آمریکا در قتل ابوابراهیم قرشی سرکرده داعش در شمال ادلب منتشر خواهد کرد؛ زیرا می خواهند تا از این حادثه به نفع خود و بویژه به نفع بایدن بیشترین بهره برداری سیاسی کنند.

بایدن بویژه در این زمان به شدت تلاش می کند تا از یک دستاورد و یا یک پیروزی سخن بگوید؛ چرا که سال جاری برای او آکنده از ناکامی ها و شکست ها بوده است؛ از شیوع ویروس کرونا گرفته تا اوضاع نابسامان اقتصادی تا عقب نشینی ننگین از افغانستان و افزایش تنش ها با چین و روسیه و در نهایت تصمیم این کشور برای ارسال 3000 نظامی به اروپا و احتمال جنگ با روسیه است.

شکی نیست که "قرشی"، که امروز با حملات هوایی آمریکایی ترور شد، پدرخوانده به بردگی گرفتن و قتل ایزدی ها بود و به توحش و جنایت هایش با گروه تروریستی داعش مشهور بود، اما ما کاملا می دانیم که او ساخته دست اطلاعات آمریکا و غرب بود.

تصمیم به کشتن او و زمان اجرای آن نیز صرفا ابزاری برای آمریکا در جهت استفاده سیاسی داخی از آن بود. داستان هالیوودی و جزئیات بی شمار آن درخصوص برنامه ریزی دقیق و اجرای دقیق تر آن، (با علم به اینکه بیش از 13 غیر نظامی طی این عملیات آمریکایی کشته شده اند)، هزاران تحلیل و خبر متعمدانه را به دنبال داشت که هدف آن، مشغول کردن افکار عمومی جهان و منطقه با این "شجاعت آمریکایی" است که ما را از شر قرشی عفریت آسوده کرد.

این داستان در این مرحله تمام نمی شود. همانطور که دیدیم کارگردان آمریکایی برای سریال کشتن هیولاهای داعش پس از کشتن قرشی اولین صحبتی که کرد درمورد جانشین او بود.

این شخص عراقی "عیساوی" لقب دارد و جانشین قرشی خواهد بود. لذا باید منتظر قسمت جدید سریال آمریکایی "ترور اشرار" بمانیم. زمان انتشار این قسمت نیز بستگی به وضعیت سیاسی بایدن دارد. باید دید که بایدن چه زمانی به دستاوردهای جدیدی در مقابل ترامپ نیاز دارد که او نیز تلاش می کند دوباره به عرصه سیاسی آمریکا بازگردد.

پربیننده ترین خبرها