آیا حمایت نظامی فرانسه، امارات را از باتلاق یمن نجات می‌دهد؟

آیا حمایت نظامی فرانسه، امارات را از باتلاق یمن نجات می‌دهد؟
شنبه 16 بهمن 1400 - 19:50

تحلیلگران و کارشناسان بر این باورند که تلاش‌های فرانسه برای نجات موقعیت امارات از طریق تقویت قدرت نظامی آن، در مقابل عزم و اراده یمنی‌ها بی‌نتیجه می‌شود.

العالم - امارات

کارشناسان سیاسی می‌گویند که تلاش‌های فرانسه برای تقویت قدرت امارات برای مقابله با حملات تلافی‌جویانه یمنی‌ها محکوم به شکست خواهد بود.

کارشناسان سیاسی می‌گویند جنگ پوچ علیه ملت یمن در آخرین مراحل خود قرار دارد بدون اینکه موقعیت سعودی و امارات در مذاکرات تقویت نشده و تحولات چند روز اخیر هیچ تغییری در موقعیت هیئت مذاکره‌ کننده صنعا ایجاد نکرده است.

کارشناسان تأکید می‌کنند که فرانسه با ارسال کمک‌ها به امارات می‌خواهد بگوید درصدد تقویت موقعیت ائتلاف متجاوز سعودی- امارات در مذاکرات است، ولی روزنامه فرانسوی "لوموند" تأکید کرده که موازنه قوا به نفع ائتلاف نیست و هیچ‌یک از ائتلاف طی 7 سال جنگ نتوانسته‌اند روند امور را در یمن تغییر دهند.

برخی اعضای جنبش انصارالله یمن اعلام کردند ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در مسیر توسعه توان دفاعی و نظامی خود قرار دارند و در سایه حمایت و تایید ملت یمن، توانسته‌اند در برابر این جنگ چندین ساله مقاومت کنند و قطعا، نتیجه این تجاوز شکست است.

تحلیلگران سیاسی تسمیه ائتلاف عربی علیه یمن را زیر سوال برده و تأکید دارند که ائتلاف عربی بایستی علیه دشمن تشکیل شود نه علیه یک کشور دوست عربی.

کارشناسان سیاسی خاطرنشان کردند ائتلاف متجاوز علیه یمن با به راه انداختن جنگی که در راستای خدمت به طرح و منافع اسرائیل و آمریکا در منطقه است، خشم ملت‌های عربی را برانگیخته‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها