دنیا مشغول "ریان مغربی" و کودکان یمنی در چاه بن سلمان!

دنیا مشغول
شنبه 16 بهمن 1400 - 21:36

کاربران شبکه های اجتماعی در کشورهای عربی هشتگ های #ریان را – نجات دهید و # دل های ما – با - ریان است، را برای اعلام همبستگی با ریان کودک 5 ساله مغربی که در چاهی به عمق 32 متر افتاده است، منتشر کردند.

العالمداغ های مجازی

موضوع ریان از زمان انتشار خبر سقوط وی در چاه و شروع عملیات نجاتش تاکنون شبکه‌های اجتماعی را درنوردیده است و هزاران نفر از کاربران شبکه های اجتماعی همبستگی و همدردی خود را با والدینش اعلام کرده‌اند و برای او دعا می کنند و خاطرنشان کردند که تحولات حادثه را لحظه به لحظه از طریق رسانه های مغربی عربی و حتی بین المللی دنبال می کنند.

ریان

در جریان تلاش نیروهای مغربی برای نجات ریان، یک کودک مغربی برای کمک به این کودک 5 ساله آمد و در حالی که همه تلاش می کردند او را از خطرناک بودن این کار مطلع کنند، گفت: می خواستم بروم تا نجاتش بدهم، از الشاون آمدم و پدر و مادرم را در جریان گذاشتم و مادرم گفت که از من راضی است، هر وقت یادم می‌آید که او آنجا گیر کرده است، دلم برای مادرش می سوزد و اشتیاقم برای کمک به او بیشتر می‌شود.

ریان

کاربران با انتشار هشتگ های #ریان – نجات دهید، #ریان – مغرب، #دل های ما – با – ریان، همبستگی خود را با این کودک و خانواده اش از طریق خواندن دعا و پیگیری اخبار اقدامات تیم های نجات اعلام کردند.

آنان نوشتند که دعا برای ریان به رغم زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف و دوری فاصله‌ها، درخواست‌ها برای کودک رایان متحد شده است.

یک کاربر نوشت که به رغم اختلاف زبانها و فرهنگها و دوری مسافتها، آرزوها و دعاها برای ریان یکی است.

در این میان بسیاری از کاربران نسبت به اوضاع کودکان یمنی که هر روز در بمباران های آل سعود به شهادت می رسند، ابراز نگرانی کرده و همبستگی شان را با این کودکان که برخی از آنان با بیماریهای مزمن مواجهند و خانواده هایشان به خاطر محاصره قادر به درمانشان نیستند، اعلام کردند.

حمایت اطلاع رسانی از مقاومت نوشت: در حالیکه دنیا برای نجات ریان مسابقه می دهد خلبان سعودی نماز می خواند و سپس برای کشتن کودکان یمن می رود.

دکتر عبدالحمید عباس دشتی نوشت: ای قاتلان از کودکان یمن چه خبر.

یحیی الحدید نوشت: جنگنده های سعودی اماراتی هشت سال است که کودکان یمن را می کشند در حالیکه امت نه آن را می بیند، نه می شنود و نه اقدامی می کند.

شاعر حمزه مغربی با انتشار تصاویر کودکان شهید یمن که هر روز با آتش ائتلاف سعودی به شهادت می رسند، نوشت: در یمن 5 میلیون ریان هستند که بین محاصره یهودی و قاتلانشان بن سعود و بن نهیان مانده اند اما این سکوت مردم است که ما را می کشد.

احمد الاشعف با انتشار اجساد کودکان یمنی نوشت: چند ریان در این تصویر هستند، اینها کودکان یمن هستند، جنگنده های سعودی اماراتی صهیونیستی هر روز کودکان ما را به قتل می رسانند.

محمود یامی نوشت: به اشخاصی که در سعودی ادعای انسانیت دارند و درباره ریان مغربی حرف می زنند می گویم که در زندگی ام وقاحت از این بالاتر ندیدم که ادعای انسانیت دارند و درباره ریان سخن می گویند اما خودشان هر روز هزاران کودک یمنی را به قتل می رسانند.

دکتر حیدر بن علی اللواتی ویدیوی کودک یمنی را منتشر کرد که زیر آوار بمباران ائتلاف متجاوز اماراتی سعودی مانده و نوشت: این کودک یمنی فریاد می زند ای مردم مرا نجات دهید، غزه نیز در محاصره است، چند ریان در جهان عرب وجود دارد؟.

محمد سعید نشوان نوشت: دنیا با ریان مغربی ابراز همدردی می کند اما ما بیش از 2 میلیون ریان در غزه که میان محاصره، بمباران و انهدام منازل مانده اند را فراموش نکنیم، کسی که ما را محاصره می کند و به قتل می رساند حق ندارد برای خانواده ریان پیام همدردی بفرستند، اینها قاتل و جنایتکارانی هستند که صدها کودک را کشتند و تاریخ هرگز این را فراموش نمی کند.

شجاعیه ابراز همدردی رژیم صهیونیستی کودک کش با ریان را تمسخر کرد و نوشت: سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی برای ریان دعا می کند که رژیمش سال گذشته 79 کودک فلسطینی را به شهادت رساند و پیکرهای 10 کودک فلسطینی را از سال 2016 در سردخانه نگهداری می کند.

پربیننده ترین خبرها