پس از فوت ریان حزن و اندوه شبکه های اجتماعی مغرب را فرا گرفت

پس از فوت ریان حزن و اندوه شبکه های اجتماعی مغرب را فرا گرفت
يکشنبه 17 بهمن 1400 - 10:23

به دنبال فوت ریان کودک مغربی که درچاهی عمیق در شمال این کشور سقوط کرده و گرفتار شده بود٫ شبکه های اجتماعی این کشور سراسر حزن و اندوه شد.

العالممغرب

مقامات مغربی شنبه شب خبر فوت ریان کودک مغربی را اعلام کردند.

موضوع ریان بیش از صد ساعت که به داخل چاهی عمیق در حومه شهر شفشاون در شمال مغرب با قطر حدود ۳۰ سانتیمتر سقوط کرده بود در صدر اخبار جهان و شبکه های اجتماعی دنیا قرار گرفت.

کاربران شبکه های اجتماعی بعد از اعلام مرگ ریان با پیام های بسیار حزن و اندوه خود را از مرگ ریان ا علام کردند.

تلاش های زیادی برای خارج کردن ریان که از سه شنبه به داخل چاه افتاده بود صورت گرفت که بی نتیجه ماند. همه جهانیان و مغربی ها به شدت پیگیر این موضوع بودند و با انتشار پست هایی برای نجات این کودک دعا کردند.

عزیز اخنوش نخست وزیر مغرب با تسلیت فوت ریان گفت: درکمال حزن و اندوه خبر فوت ریان را بعد از تحمل چند روز سختی و امید به نجات وی شنیدم و دراین مناسبت اندوه بار به نمایندگی از همه اعضای دولت این فاجعه را به والدین ریان تسلیت می گویم.

وی با انتشار مطلبی در صفحه رسمی خود درفیس بوک خود نوشت: سازمان ها و نهادهای مختلف اعم از محلی و داخلی تلاش های فوق العاده برای نجات جان ریان به کار گرفتند و همه امکانات لازم را برای نجات او به خدمت گرفتند اما مشیت و خواست خداوند بر همه این ها ارجحیت داشت.

عبدالوهاب رفیقی رئیس مرکز مطالعات و رسانه ای المیزان هم با انتشار مطلب این ضایعه را تسلیت گفت و افزود: جز گفتن انا لله وانا الیه راجعون نمی توانیم چیزی بگوییم و فوت ریان را به خود و همه آزادگان جهان تسلیت می گوئیم.

لطیفه رأفت هنرمند مغربی نیز در صفحه رسمی خود در فیس بوک نوشت : پسرم ریان خداوند تو را رحمت کند و به والدینت و به همه ما صبر عطا کند.

یکی از فعالان شبکه های اجتماعی مغرب به نام عزیز التربوی هم نوشت : خوشی ناتمام ماند! لا إله إلا الله.. خداوند او را رحمت کند و به والدینش صبر بدهد .. انا لله وإنا إليه راجعون".

يوسف بلحايسی روزنامه نگار مغربی هم نوشت: ریان رفت زیرا خواست و مشیت خداوند بر این بود و خدا برای وی زندگی زیباتر از زندگی دنیا را درنظر گرفت اما رفتن او دردناک و سخت بود.

پربیننده ترین خبرها