روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد؟

روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد؟
يکشنبه 17 بهمن 1400 - 20:45

برخی گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که روسیه حدود 110 هزار سرباز در مرز با اوکراین مستقر کرده است، این موضوع باعث شده تحلیلگران این باور را بیابند که روسیه قصد انجام یک "حمله" بزرگ را دارد.

العالم – درگوشی

دو مقام آمریکایی روز شنبه ادعا کردند که روسیه حدود ۷۰ درصد از قدرت رزمی لازم برای تهاجم تمام عیار به اوکراین را آماده کرده و همچنان در حال فرستادن گروه‌های تاکتیکی بیشتری به مناطق مرزی خود با این کشور است.

به گفته ناظران آمریکایی و اروپایی، عملیات روسیه که درباره آن صحبت می شود، چندان دور به نظر نمی رسد و آنها انتظار دارند که اواسط فوریه انجام شود.

ناظران معتقدند درصورتیکه روس ها این عملیات را انجام دهند سرنگونی ولادیمیر زلنسکی بیشتر از 48 ساعت به طول نخواهد انجامید.

تحلیلگران نظامی درباره نشانه های نزدیک بودن حمله روسیه به اوکراین سخن گفتند مانند تحرکات نظامی روسیه، اعزام تدارکات لجستیکی گسترده به طرف مرزها و ایجاد اختلال ناگهانی و مکرر در جی پی اس که نشانه ارسال پارازیت توسط روسیه است تا کنترل، سیطره و هماهنگی برای ارتش اوکراین دشوار شود.

برخی رسانه ها از افزایش پرواز پهپادهای روسی در خاک اوکراین خبر دادند که این موضوع هنوز از سوی منابع روسی تایید نشده است.

البته به رغم گمانه زنی سیاستمداران غربی و کارشناسان درباره حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین، روسیه بارها اعلام کرده است که به هیچ کشوری حمله نخواهد کرد و همسایگان خود را تهدید نخواهد کرد و معتقد است که مطرح کردن این شایعات، نوعی جنجال آفرینی غرب ضد روسیه بوده و هدف از آن ایجاد وحشت و نفرت است.

در بحبوحه جنجال آفرینی درباره بحران روسیه و اوکراین، سخنان رئیس جمهور اوکراین که در آن از برخی کشورها خواست درباره امکان شروع جنگ روسیه علیه کشورش، وحشت آفرینی نکنند، عجیب و یا شاید نزدیکتر به واقعیت باشد به ویژه که پرسشهای زیادی درباره این پرونده مطرح است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها