تبلیغ عادی‌سازی روابط سعودی با اسرائیل در سفر زن عربستانی به تل‌آویو

تبلیغ عادی‌سازی روابط سعودی با اسرائیل در سفر زن عربستانی به تل‌آویو
دوشنبه 18 بهمن 1400 - 18:15

یک زن سعودی ضمن انتشار تصاویر سفرش به فلسطین اشغالی، از تجربیات برخوردش با یهودیان نوشت.

العالم - عربستان سعودی

«نجاة السعید» که رسانه‌ها او را یک محقق عربستانی معرفی کرده‌اند، به سرزمین فلسطین اشغالی سفر کرده و پس از رسیدن به تل‌آویو مجموعه عکس‌هایی از خود در فضای مجازی منتشر کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» این زن سعودی تجربیات خود از سفر را با هدف قبح‌شکنی از ارتباط با رژیم صهیونیستی در توییتر به اشتراک گذاشته است. او در توئیتی نوشت: «من تازه وارد اسرائیل شدم... چه حسی!».

خانم نجاة السعید تصاویر دیگری از یکی از شهرها گرفته و نوشته است: «بهترین دوستم، آویتال شنلر از زمانی که آمده‌ام از من عکس می‌گیرد؛ اولین عکسی که در فضای باز از من گرفت، جلوی درِ خانه رئیس بود. او باعث شد احساس کنم در خانه خودم هستم، خانواده‌اش بسیار شیرین و خوش‌برخورد هستند.

سفر به فلسطین اشغالی و فعال کردن دیپلماسی عمومی برای تبلیغ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را برخی از شهروندان سعودی نیز، قبل از این پژوهشگر تبلیغ کرده بودند؛ سفرهایی که موجب واکنش‌ها و حساسیت‌های بسیاری خصوصاً از سوی مردم فلسطین شده است.

سال ۲۰۱۹ برخی رسانه‌ها از سفر گروهی از شهروندان سعودی به فلسطین اشغالی خبر داده بودند؛ اما ریاض این مسئله را رد کرده بود. اکنون رسانه‌ها این سفرها را به عنوان خواست عمومی برای عادی‌سازی روابط سعودی با تل‌آویو نشان می‌دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها