بحران اوکراین؛ انتقال تفنگداران آمریکایی از آلمان به رومانی

بحران اوکراین؛ انتقال تفنگداران آمریکایی از آلمان به رومانی
پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 02:04

ارتش آمریکا یک گروه بزرگ از نظامیان خود را که در آلمان مستقر بودند، برای تقویت جناح شرقی ناتو و حمایت از اوکراین در برابر روسیه، به رومانی منتقل کرد.

العالم - اروپا

در ادامه تنش‌زایی‌های آمریکا با روسیه بر سر برنامه حمله ادعایی به اوکراین، نظامیان آمریکایی به رومانی منتقل شدند.

وزارت دفاع رومانی شامگاه چهارشنبه گفت که نیروهای آمریکایی که از آلمان به رومانی منتقل می‌شوند تا ساعاتی دیگر به این کشور خواهند رسید و از جناح شرقی ناتو در برابر سرریز احتمالی بحران اوکراین محافظت خواهند کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آمریکا نزدیک به ۳۰۰۰ سرباز اضافی به لهستان و رومانی برای تقویت دفاعی اروپای شرقی فرستاده است. یک «اسکادران استرایکر» متشکل از نیروهای نظامی از ویلسک، آلمان به رومانی منتقل می‌شوند.

وزارت دفاع رومانی توضیح داد که بخشی از این اسکادران حدود ساعت ۸ شب به وقت گرینویچ وارد این کشور می‌شود و در سراسر کشور به سمت پایگاه نظامی «میخائیل کوگالنیسیانو» در استان کنستانتا واقع در شرق رومانی حرکت می‌کنند.

نیروهای آمریکایی از سال ۱۹۹۹ از پایگاه هوایی مذکور در دریای سیاه استفاده کرده‌اند. رومانی که از سال ۲۰۰۴ عضو ناتو است، همچنین میزبان یک سیستم دفاع موشکی بالستیک است.

به نوشته رویترز، اسکادران استرایکر که برای استقرار در زمان کوتاه طراحی شده است، به ۹۰۰ سربازی که آمریکا در حال حاضر در رومانی دارد، اضافه می‌شوند.

پاریس نیز پیشنهاد کرده است که کشور اصلی مأموریت آتی ناتو در رومانی باشد که می‌تواند حدود یک‌هزار سرباز از کشورهای مختلف در آن حضور داشته باشد و می تواند در نشست بعدی وزیران دفاع ناتو در اواسط فوریه تصمیم‌گیری شود.

این در حالی است که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه ضمن دعوت از همه طرف‌ها به آرامش در مسئله تنش‌ها حول اوکراین، گفت ایجاد یک راهکار سیاسی پایدار تنها راه حل ایجاد صلح در منطقه است.

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها