اعتراض دانشجویان انگلیسی به بازدید سفیر رژیم صهیونیستی از دانشگاه کمبریج

پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 11:37

بیش از ۱۵۰۰ تن از دانشجویان دانشگاه کمبریج انگلیس‌ و ده‌ها انجمن دانشجویی این دانشگاه با امضای طوماری، سفیر رژیم صهیونیستی در لندن را "نژادپرست" و نماینده رژیم آپارتاید دانستند و از او در این دانشگاه استقبال نکردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از سایت عربی ۲۱، تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه تحت رهبری «انجمن همبستگی با فلسطین» متشکل از دانشجویان دانشگاه کمبریج، در اعتراض به بازدید سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس از محوطه دانشگاه، تظاهراتی برگزار کردند.

طبق گفته معترضان، دانشجویان پارکینگ خودروها را بستند و خواستار خروج سفیر رژیم اشغالگر از دانشگاه به دلیل سیاست‌های نژادپرستانه اسرائیل علیه فلسطینیان، حمایت این سفیر از تخریب مسجد الاقصی و تضییع حق موجودیت فلسطینیان شدند.

سفر سفیر اسرائیل همزمان با اقدامات شدید امنیتی از سوی تعداد زیادی از نیروهای پلیس انگلیس و همچنین نیروهای امنیتی اسرائیلی بود که همراه وی آمده بودند.

سفیر اسرائیل ماه‌ها پیش در بازدید از دانشگاه اقتصاد لندن (LSE) نیز با اعتراض دانشجویان رو به رو شد که باعث شد وی تحت حمایت پلیس فرار کند.

دانشجویان و فعالان با سردادن شعارهایی همچون «سکوت همدستی است، پذیرش همدستی است»، اسرائیل را یک دولت آپارتاید توصیف کردند.

نماینده سازمان عفو بین‌الملل هم در این تظاهرات شرکت داشت.

عفو بین الملل پیشتر در گزارش خود که به رغم مخالفت اسرائیل منتشر شد، اعلام کرد: باید مقامات اسرائیلی به دلیل جنایت تبعیض نژادی علیه فلسطینی‌ها مجازات شوند. ما از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم کسانی را که مرتکب نقض‌هایی شده‌اند، محاکمه کنند.

در این گزارش آمده است: ما می‌دانیم اسرائیل تاریخ و کارنامه ضعیفی در مجازات مسئولان دارد برای همین از نهادهای بین‌المللی از جمله دیوان کیفری بین‌المللی می‌خواهیم وارد عمل شوند.

عفو بین الملل در گزارش خود آورده است: تحقیقات ما نشان می‌دهد که چگونه اسرائیل به ظلم و سلطه جویی علیه فلسطینی‌ها پرداخته است. این شامل فلسطینی‌های مقیم اسرائیل و اراضی فلسطین و آوارگان در کشورهای دیگر می‌شود.

عفو بین الملل از دیوان کیفری بین المللی خواست جنایت تبعیض نژادی را در راستای تحقیقات کنونی خود در اراضی فلسطین بررسی کند.

با این گزارش عفو بین الملل در متهم کردن رژیم صهیونیستی به اعمال سیاست نظام آپارتاید و تبعیض نژادی علیه فلسطینی‌ها و شهروندان عرب ساکن اراضی اشغالی به سازمان‌های حقوقی "بتسیلم" اسرائیل و دیده‌بان حقوق بشر می‌پیوندد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها