دبیر کل سازمان ملل: در لبه پرتگاه قرار داریم

دبیر کل سازمان ملل: در لبه پرتگاه قرار داریم
جمعه 22 بهمن 1400 - 02:18

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه تحولات در چند سال گذشته خطرات فروپاشی را تقویت کرده است، گفت: ما در لبه پرتگاه قرار داریم .

العالم-آمریکا

دبیر کل سازمان ملل روز پنج شنبه به وقت محلی در جلسه مجمع عمومی با موضوع «دستور کار مشترک ما» افزود: جهان با یک انتخاب جدی بین دو حالت متفاوت یعنی تنش‌های فزاینده، تخریب محیط ‌زیست، هرج و مرج و بی‌ثباتی اقلیمی، و یا موفقیت به سمت آینده ای امن‌تر و صلح‌آمیزتر مواجه است.

گوترش خاطرنشان کرد که تحولات در چند سال گذشته خطرات فروپاشی را تقویت کرده است. ما در لبه یک پرتگاه قرار داریم اما قدرت عقب نشینی از لبه پرتگاه را داریم و برای تصمیم گیری درست، به ویژه برای کسانی که عقب مانده اند، هنوز زمان وجود دارد.

وی تاکید کرد برای رسیدن به اهداف دستور کار ۲۰۳۰ به اقدام فوری نیاز داریم و از آنجایی که تنها ۸ سال تا ۲۰۳۰ باقی مانده و با توجه به اینکه ویروس کرونا ما را از مسیر دورتر می کند، باید تمام تلاش خود را برای نجات اهداف توسعه پایدار و توافقنامه پاریس انجام دهیم.

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد: حدود ۱۰۰ میلیون نفر دیگر به فقر شدید کشیده شده اند. بیش از ۱۶۰ میلیون نفر به کسانی که با گرسنگی روبرو هستند اضافه شده است.

این مقام ارشد سازمان ملل اضافه کرد: ما با بدترین بحران شغلی از زمان رکود بزرگ مواجه هستیم. صدها میلیون نفر بیکار به ویژه در کشورهای در حال توسعه وجود دارند که احساس عمیقی از اضطراب و ناامنی نسبت به آینده در میان آنها ایجاد شده است.

وی تصریح کرد جوانان در زمینه یادگیری، سلامت روان و فرصت‌های خود با مشکلات جدی مواجه شده‌اند. مثل همیشه، زنان و دختران به طور نامتناسب تحت تأثیر قرار می‌گیرند و نابرابری جنسیتی دوباره بدتر می شود.

گوترش ادامه داد با شکست سیستم مالی جهانی، اختلاف بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه سیستمی می شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها