اعزام ۳ هزار نظامی دیگر آمریکایی به لهستان

اعزام ۳ هزار نظامی دیگر آمریکایی به لهستان
شنبه 23 بهمن 1400 - 00:40

چهار مقام آمریکایی روز جمعه اعلام کردند آمریکا در روزهای پیش رو ۳ هزار نیروی دیگر به لهستان اعزام می‌کند تا در جهت اطمینان دهی به متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اقدام شود.

العالم-آمریکا

مقام‌های مزبور در حالی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که استقرار نظامیان آمریکایی از لشکر ۸۲ هوابرد مستقر در کارولینای شمالی انجام می‌شود و از میان نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا نخواهد بود.

این مقام‌ها تاکید کردند که نیروهای یاد شده آمریکایی قرار است تا هفته آینده در لهستان باشند.

یک مقام آمریکایی، استقرار این نیروها را قابل توجه خواند و مقامی دیگر گفت که فرمان اعزام این نیروها از سوی شخص لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به دستور جو بایدن رئیس جمهور این کشور امضا شده است.

این نیروها علاوه بر هشت هزار و ۵۰۰ نظامی هستند که در حال حاضر در حال آماده باش به سر می‌برند تا در صورت نیاز به اروپا اعزام شوند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه مدعی شد که احتمال دارد روسیه در هر زمانی به اوکراین حمله کند و این مساله ممکن است تا قبل از پایان المپیک زمستانی در ماه جاری باشد.

تصاویر ماهواره ای منتشر شده از سوی یک شرکت خصوصی آمریکایی، استقرار نظامیان جدید روس در چند موقعیت در نزدیکی اوکراین را نشان می‌دهد.

در این میان، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه با مشاوران امنیت ملی اش برای گفت وگو در مورد تقویت نظامی روسیه در اطراف اوکراین تشکیل جلسه داد.

به گزارش رویترز، روسیه بیش از یکصد هزار نیرو در نزدیکی اوکراین مستقر کرده و رزمایش مشترک نظامی در بلاروس و رزمایش‌های دریایی در دریای سیاه انجام داده است.

مسکو ادعای داشتن برنامه ای برای حمله به اوکراین را رد می کند، اما می‌گوید ممکن است دست به اقدام نظامی – فنی زند، مگر آنکه به درخواست‌هایش جامه عمل پوشانده شود. یکی از مطالبات مسکو این است که ناتو قول دهد که هیچ گاه اوکراین را به عضویت خود در نمی آورد و نیروهایش را از شرق اروپا خارج می‌کند.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها