سفارت روسیه در اوکراین: فعالیت دیپلماتیک ما متوقف نشده است

سفارت روسیه در اوکراین: فعالیت دیپلماتیک ما متوقف نشده است
شنبه 23 بهمن 1400 - 14:20

سفارت روسیه در کی‌یف امروز(شنبه) اعلام کرد که ماموریت هیات دیپلماتیک روسیه مستقر در اوکراین همچنان ادامه دارد و دیپلمات‌های روس به فعالیت‌شان در این سفارتخانه ادامه می دهند.

العالم - اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه نیز ساعتی پیش در بیانیه ای، گزارش های رسانه های غربی مبنی بر خروج دیپلماتهای روس از کی یف را دروغین خواند و عنوان کرد که غرب از این موضوع به عنوان بهانه ای برای زمینه سازی خروج دیپلمات هایش از کی یف استفاده کرده است.

خبرگزاری تاس هم گزارش داد بیانیه سفارت روسیه در اوکراین در حالی منتشر شده که پیش از این برخی منابع از از آغاز روند خروج دیپلمات‌های روس از اوکراین خبر داده بودند.

یک عضو سفارت روسیه اطمینان داد: ما همچنان به فعالیت مان در این سفارتخانه ادامه می دهیم.

پیش از این هیات های دیپلماتیک چندین کشور در اوکراین اعلام کرده بودند که در حال تخلیه پرسنل دیپلماتیک خود از این کشور همزمان با تشدید تنش‌ها در بحران اوکراین هستند.

سفارت روسیه در کی‌یف نیز پیشتر اعلام کرده که در حال بررسی موضوع تخلیه موقتی پرسنل غیرضروری خود از این سفارت‌خانه است.

به گزارش ایرنا، غرب به سرکردگی آمریکا همچنان بر طبل جنگ می کوبد و اصرار دارد که روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد اما مسکو بارها این ادعاها را تکذیب کرده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در موضع‌گیری جدیدش اعلام کرد که این ادعاهای غرب پوچ و بی پایه و اساس است و فقط عامل تشدید تنش ها می شود. وی تاکید کرد که روسیه تهدیدی برای هیچ کسی نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها