سفر هرتسوگ به ترکیه| گاز مسروقه فلسطین و آرزوهای تباه اردوغان

سفر هرتسوگ به ترکیه| گاز مسروقه فلسطین و آرزوهای تباه اردوغان
شنبه 23 بهمن 1400 - 22:46

ترکیه یک زوج اسرائیلی را که به اتهام عکاسی از اقامتگاه رجب طیب اردوغان رئیس ‌جمهور ترکیه بازداشت شده بودند، آزاد کرد.

العالم – ترکیه

رئیس‌ جمهور ترکیه نیز در تماس تلفنی با اسحاق هرتسوگ، رئیس‌ رژیم صهیونیستی، مرگ مادرش را به وی تسلیت گفت.

چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از وضعیت سلامتی وی پس از ابتلا به ویروس کرونا مطلع شد.

این در حالی است که رسانه های اسرائیلی فاش کردند که یک پزشک اسرائیلی به اردوغان که از مشکلات قلبی رنج می برد مشاوره می دهد.

این بخشی از معاشقه آشکار ترکیه با رژیم صهیونیستی به منظور احیای روابط گرم سنتی با تل آویو است که در آستانه سفر هرتسوگ به ترکیه بیشتر می شود.

در این میان رویکرد ترکیه برای معاشقه با رژیم صهیونیستی خشم احمد داوود اوغلو رئیس حزب آینده معارض را برانگیخت و گفت: اردوغان می‌ گوید رئیس اسرائیل به ترکیه سفر خواهد کرد، در حالی که مقامات اسرائیلی اهمیتی به این سخن نمی دهند و می گویند هنوز تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ نشده است، به برادرانم در حزب عدالت و توسعه می گویم این بی احترامی به ما را ببینید و صدایتان را بلند کنید.

ترکیه به انجام معاشقه صرف بسنده نکرد، بلکه پا را از این نیز فراتر گذاشته است.

روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم» به نقل از منابع بلندپایه در واشنگتن و تل آویو نوشت میخائیل هرتسوگ سفیر رژیم اشغالگر در واشنگتن که برادر رئیس رژیم صهیونیستی نیز هست، هفته گذشته با حسن مراد مارکن، سفیر ترکیه در واشنگتن و از نزدیکان اردوغان رئیس جمهور ترکیه و همچنین سفرای سه کشور آسیای مرکزی، آذربایجان، ازبکستان و قزاقستان دیدار و با آنان درباره سازوکارهای همکاری و ایجاد یک چارچوب مشترک برای هماهنگی دوجانبه یا بین المللی بحث و تبادل نظر کرد.

این روزنامه فاش کرد که این نشست به ابتکار مالکوم هونلاین، معاون اجرایی کمیته رؤسای سازمان های یهودی در ایالات متحده برگزار شد که ایده هماهنگی کاری با رژیم صهیونیستی را به آنان ارائه داد.

از مهمترین مواضع اردوغان موضعش در مراسم استقبال از خاخام های یهودی در کاخ خود در ماه گذشته بود که به صراحت اعلام کرد: عادی سازی روابط با اسرائیل مهم است و به زودی انجام خواهد شد.

وی خواستار تقویت یهودیت در کشورهای اسلامی شد و گفت: روابط ترکیه و اسرائیل همیشه قوی خواهد بود و ما به تقویت آن ادامه خواهیم داد و حتی به مبارزه با ضدیت با سامی تعهد داد.

اردوغان در بازگشت از سفر اخیر خود به اوکراین گفت: می‌توانیم از گاز طبیعی اسرائیل در کشورمان استفاده و برای انتقال آن به اروپا نیز تلاش کنیم.

اردوغان که پرچم ضدیت با رژیم صهیونیستی را بر دوش دارد و مدعی رهبری جهان اسلامی سنی است، فراموش کرده که چیزی به نام "گاز اسرائیل" وجود ندارد، بلکه این گاز فلسطینی است که رژیم اسرائیل از مردم فلسطین دزدیده است.

به نظر می رسد ترکیه نه فقط از گاز مسروقه فلسطین چشم پوشی نمی کند بلکه در ازای به دست آوردن سهمی از آن و در ازای حمایت آمریکا و رژیم اسرائیل از رویاهای اردوغان در انتقال آن به اروپا نیز مشارکت خواهد کرد.

همین مساله دیدار سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن با سفرای کشورهای ترک زبان ترکیه، آذربایجان، ازبکستان و قزاقستان را تفسیر می کند، چرا که وقتی که این رویاها به برگ برنده ای علیه روسیه تبدیل شود، به نفع منافع آتی آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها