مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با اعزام نظامیان برای جنگ در اوکراین

مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با اعزام نظامیان برای جنگ در اوکراین
يکشنبه 24 بهمن 1400 - 11:30

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثر شهروندان آمریکایی با اعزام نظامیان این کشور برای جنگ در اوکراین مخالف هستند.

العالم - آمریکا

نظرسنجی جدید موسسه یوگاو حاکی است اکثر آمریکایی ها از ایده کمک به اوکراین حمایت می کنند ولی مخالف اعزام نظامیان به این کشور برای جنگ هستند، این در شرایطی است که مقام های ایالات متحده طی روزهای اخیر بارها نسبت به حمله احتمالی ارتش روسیه به اوکراین هشدار داده‌اند.

کشورهای غربی مدعی هستند که روسیه بیش از 120 هزار نیروی نظامی خود را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است. مسکو از ناتو خواسته است تا نظامیان و تجهیزات نظامی خود را از شرق اروپا خارج کرده و اجازه پیوستن اوکراین به ناتو را ندهد.

مقام های آمریکایی نیز اعلام کرده‌اند که ارتش روسیه حضور خود در نزدیکی مرزهای اوکراین را تقویت کرده و تجهیزات درمانی و پزشکی را نیز به این مناطق ارسال کرده است.

مسکو ادعاهای غرب درباره تلاش برای اشغال اوکراین را رد کرده ولی از ناتو خواسته است تا به طور شفاف اعلام کند که آیا تمایل دارد تا به تعهدات امنیتی مهم و کلیدی خود عمل کند یا نه.

این نظرسنجی نشان می دهد 42 درصد آمریکایی ها معتقدند که دولت ایالات متحده باید کمک های مالی را به اوکراین اختصاص دهد و در مقابل 24 درصد شهروندان آمریکایی با این ایده مخالفت کرده و 34 درصد نیز در این باره مردد بوده‌اند.

از سوی دیگر 55 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز گفته‌اند که مخالف اعزام نظامیان این کشور برای شرکت در جنگ اوکراین هستند. تنها 13 درصد آمریکایی ها از این ایده حمایت کرده‌اند.

دولت بایدن پیش از این اعلام کرده است که از اوکراین حمایت خواهد کرد ولی نظامیانش را به این کشور نخواهد فرستاد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها