صدراعظم آلمان با افزایش تنش‌ها به روسیه و اوکراین سفر می‌کند

صدراعظم آلمان با افزایش تنش‌ها به روسیه و اوکراین سفر می‌کند
يکشنبه 24 بهمن 1400 - 12:23

آلمان می‌کوشد برای کاهش تنش‌ها میان روسیه و کشورهای غربی ایفاگر نقشی موثر باشد.

العالم - اروپا

به نقل از آسوشیتدپرس، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان این هفته به اوکراین و روسیه می‌رود تا به کاهش تنش ها کمک کند. مقامات اطلاعاتی غربی ادعا می‌کنند که حمله روسیه به اوکراین به طور فزاینده‌ای قریب‌الوقوع است و آلمان از شهروندان خود خواسته است تا هرچه سریعتر اوکراین را ترک کنند.

شولتس پیش از اولین سفر خود به عنوان صدراعظم به کیف در روز دوشنبه و مسکو در روز سه‌شنبه برای دیدار با روسای جمهور اوکراین و روسیه، هشدار خود به روسیه و همچنین حمایت خود از ادامه دیپلماسی در قالب‌های مختلف را تکرار کرد.

وی روز جمعه به پارلمان آلمان گفت: «وظیفه ما این است که اطمینان حاصل کنیم که از وقوع جنگ در اروپا جلوگیری می‌کنیم، به این صورت که پیام روشنی به روسیه ارسال می‌کنیم که هرگونه تهاجم نظامی پیامدهایی خواهد داشت که برای روسیه و چشم‌اندازهای آن بسیار زیاد خواهد بود و ما با متحدان خود همراه هستیم.»

روسیه بیش از 100 هزار سرباز را در نزدیکی مرز اوکراین متمرکز کرده و چندین مانور نظامی را در منطقه برنامه‌ریزی کرده است، اما می‌گوید هیچ برنامه‌ای برای حمله به این کشور ندارد.

مسکو از غرب ضمانت‌هایی می‌خواهد که ناتو اجازه نداشته باشد اوکراین و دیگر کشورهای شوروی سابق را به عنوان عضو بپذیرد و ائتلاف نیز استقرار تسلیحات در اوکراین را متوقف کند و نیروهای خود را از اروپای شرقی بیرون ببرد. ایالات متحده و ناتو قاطعانه این خواسته‌ها را رد می‌کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها