فراخوان نخست وزیر لیبی برای تظاهرات علیه پارلمان

فراخوان نخست وزیر لیبی برای تظاهرات علیه پارلمان
يکشنبه 24 بهمن 1400 - 12:54

نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی با تاکید بر برگزاری انتخابات پارلمانی در تاریخ مقررش، از مردم لیبی برای حضور در تظاهرات ۱۷ فوریه جاری به مناسبت جشن انقلاب دعوت کرد.

العالم - لیبی

عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی موقت در همایش بزرگان و شهرداران لیبی ضمن تاکید بر اینکه انتخابات پارلمانی و همه‌پرسی درباره قانون اساسی این کشور در تاریخ مقرر خود برگزار خواهند شد، از تمامی مردم این کشور در سراسر مناطق لیبی برای حضور در تظاهرات روز ۱۷ فوریه و درخواست برای برگزاری انتخابات و اعلام مخالفت با تمدید کابینه موقت دعوت و تاکید کرد: این مردم هستند که نظر خود را اعلام خواهند کرد.

الدبیبه در ادامه تاکید کرد: اگر طرف‌های فعلی خواستار قوانینی حامی قطعنامه‌ها و قوانینی در راستای آشتی هستند، انتخابات باید برگزار شود.

همچنین نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی از پارلمان خواست کناره‌گیری کند و گفت که این نهاد "قطعنامه‌ها را با تقلب و جعل صادر می‌کند و مسؤول تمامی این آشوب و کشتار و جنگ‌ها است".

او تاکید کرد: راه‌حل برگزاری سریع انتخابات برای جلوگیری از جنگ در کشور و برقراری ثبات و صلح است.

الدبیبه در پایان نیز تاکید کرد: دولت وحدت ملی و شورای ریاستی حامی مساله آشتی و اتحاد در لیبی هستند.

پارلمان لیبی پنج‌شنبه به فتحی پاشاغا، وزیر کشور پیشین رای داد تا جایگزین دبیبه در سمت نخست وزیری شود، اقدامی که احتمال آغاز درگیری در طرابلس بر سر قدرت را افزایش داده است.

پربیننده ترین خبرها