رژيم اشغالگر بار دیگر با آتش بازی می کند؛ هشدار مقاومت درباره بحرانی شدن اوضاع قدس

رژيم اشغالگر بار دیگر با آتش بازی می کند؛ هشدار مقاومت درباره بحرانی شدن اوضاع قدس
يکشنبه 24 بهمن 1400 - 21:44

هشتگ "منطقه شیخ جراح را نجات دهید" در فلسطین اشغالی و برخی از کشورهای عربی و اسلامی در حمایت از این محله ترند شد.

العالمداغ های اجتماعی

محله شیخ جراح در قدس اشغالی از شنبه شب و به دنبال یورش شهرک نشینان و تعرض به اهالی این محله و دارایی های آنان ناآرام است.

این یورش با حمایت "ایتمار بن غفیر" عضو کنست اسرائیل که برای بار دوم اعلام شد دفترش به محله شیخ جراح منتقل شده است، صورت گرفت.

در درگیری های محله شیخ جراح درقدس اشغالی، عده ای از فلسطینی ها زخمی شدند.

نیروهای اشغالگر به سوی اهالی قدس گازهای فلفل شلیک کردند و شهرک نشینان هم فلسطینی ها را مورد تهاجم قرار داده و دراین حال، نظامیان رژیم اشغالگر نیز پرچم فلسطین را مصادره کردند.

به دنبال اقدام بن غفیر در گشایش دفتر پارلمانی خود در محله شیخ جراح و درپی آن حمله شهرک نشینان به منازل فلسطینی ، برخی از اهالی زخمی شدند و خسارت های مالی نیز به فلسطینی ها وارد شد.

جنبش حماس در واکنش به تعرض به فلسطینی ها تاکید کرده است که بیرون راندن فلسطینی ها از محله شیخ جراح خط قرمز است و مشخص است که مقاومت چگونه به آن واکنش نشان خواهد داد.

همچنین جنبش جهاد اسلامی ، با اعلام فراخوانی فلسطینی ها را به حمایت از اهالی محله شیخ جراح و مقابله با هجمه های تروریستی شهرک نشینان و نیروهای اشغالگر دعوت کرد و به رژیم اشغالگر درباره پیامدهای بحرانی شدن اوضاع درنتیجه تکرار تعرض شهرک نشینان به اهالی محله شیخ جراح هشدار داد.

وزارت خارجه فلسطین نیز تجاوز مستمر اسرائیل به اهالی قدس از جمله محله شیخ جراح را محکوم و در بیانیه ای با اعلام افزایش تعرض شهرک نشینان به شهروندان فلسطینی اعلام کرد : هدف از این اقدامات یهودی سازی قدس است.

این وزارت خانه جامعه بین الملل و شورای امنیت را به اتخاذ اقدامات لازم به منظور واداشتن رژیم اشغالگر به توقف تجاوزگری هایش دعوت کرد.

کاربران شبکه های اجتماعی در واکنش به تحولات محله شیخ جراح در قدس اشغالی،بر حمایت از این شهر مقدس و مقابله با شهرک نشینان و طرح های صهیونیستی به منظور بیرون راندن اهالی قدس از محله و خانه هایشان تاکید کردند.


پربیننده ترین خبرها