اعتصاب غذای نامحدود و فراگیر اسرای فلسطینی آغاز شد

اعتصاب غذای نامحدود و فراگیر اسرای فلسطینی آغاز شد
دوشنبه 25 بهمن 1400 - 17:13

سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین تأکید کرد که اسرای حاضر در زندانهای رژیم صهیونیستی از امروز تصمیم گرفتند که اعتصاب غذای نامحدود خود را آغاز کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین امروز دوشنبه خبر داد که اسرای حاضر در زندانهای رژیم صهیونیستی از امروز تصمیم گرفتند که اعتصاب غذای نامحدود خود را آغاز کنند.

خبرگزاری قدس به نقل از باشگاه فلسطینی «الاسیر» گزارش داد، این اقدام اسرای فلسطینی، در رد اقدامات تنبیهی و هدفمند مسئولان زندانهای صهیونیست است که آخرین نمونه‌های آن محرومیت از ملاقات با خانواده‌ها و همچنین ایجاد تغییرات گسترده در سیستم هواخوری است.

این باشگاه با انتشار بیانیه‌ای، تأکید کرد، این اقدام اسرا بخشی از برنامه مبارزاتی است که بخش اصلی آن، مبتنی بر نافرمانی و عدم پذیرش قوانین زندان است. به گفته این باشگاه، در این اقدام اعتراضی، اسرای همه گروههای فلسطینی حضور دارند.

این در حالی است که مدت زمان حضور در محوطه زندان برای هواخوری کاهش یافته و از تعداد زندانیانی که اجازه دارند به صورت یکباره در محوصه زندان حضور داشته باشند، کاسته شده است، تنش بسیاری از نه روز پیش در زندانهای صهیونیستی به وجود آمده است.

این در حالی است که هیئت عالی رهبری اسرای جهاد اسلامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی شنبه هفته جاری خواستار آغاز جنگ «شورش علیه زندانبان‌» شد و تأکید کرد که این اقدام در راستای اعلام «آغاز انتفاضه بزرگ» است. این انتفاضه با حضور همه گروههای فلسطینی حاضر در زندانهای صهیونیست، «با یک گفتمان، یک حرکت و یک رهبری» صورت خواهد گرفت.

این هیئت ضمن تجلیل از ملت فلسطین از پشت میله‌های زندان، خطاب به آنان گفت که «انتفاضه سوم آغاز، و جرقه آن در زندانها زده شده است». در این بیانیه تأکید شد که «همه زندانها علیه زندانبان قیام می‌کنند و برای اولین بار همه یکپارچه و پیروز هستند؛ به اذن خدا، پیروزی بزرگ».

این نهاد فلسطینی با اشاره به اقدامات مسئولان زندانهای صهیونیست برای اعمال فشار به اسرای فلسطینی تأکید کرد، اسرا، اختلافات گذشته را کنار گذاشته‌اند و همگی متحد شده‌اند؛ به همین دلیل، «انتفاضه بزرگ خود را علیه زندانبان آغاز کرده‌ایم».

این هیئت با اشاره به اتحاد اسرای جنبشهای فتح، حماس و جهاد اسلامی علیه زندانبانهای صهیونیست، تأکید کرد: «همگی در عدم پذیرش، متحد هستیم؛ یکی با عصیان و دیگری با اراده مقاومت. این رویارویی، بدون شعار و هیاهو آغاز شده است، ادامه خواهد داشت».

گفتنی است که تعداد اسرای حاضر در زندانهای صهیونیست حدود چهار هزار و ۶۵۰ نفر است که ۱۶۰ کودک، ۳۴ زن حضور دارند. ۶۰۰ نفر از این اسرا نیز بیمار و چهار نفر از آنان، مبتلا به سرطان هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها