برملا شدن دروغ بزرگ غرب/ کنایه زاخاروا در مورد ادعاهای دروغین حمله مسکو به اوکراین

برملا شدن دروغ بزرگ غرب/ کنایه زاخاروا در مورد ادعاهای دروغین حمله مسکو به اوکراین
چهارشنبه 27 بهمن 1400 - 12:56

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به ادعاهای دروغین رسانه های غربی در مورد ادعای تهاجم روسیه به اوکراین طی امروز (چهارشنبه 27 بهمن ماه)، در مطلبی طنزگونه از این رسانه ها خواست برنامه سالانه تهاجم های روسیه را اعلام و منتشر کنند.

العالم ـ اروپا

زاخارووا روز چهارشنبه در کانال خود در شبکه تلگرام نوشت: از رسانه های دروغ پرداز آمریکایی و انگلیس از جمله خبرگزاری بلومبرگ و روزنامه های نیویورک تایمز و سان و غیره می خواهیم که برنامه تهاجم های روسیه در یک سال آینده را منتشر کنند.

وی در توضیح علت این درخواست خود افزود: می خواهم مرخصی خود را برنامه ریزی کنم.

به گزارش ریانووستی، روزنامه های انگلیسی سان و میرر پیشتر نوشتند که به رغم اعلام وزارت دفاع روسیه در مورد خروج نیروهای روسیه از مناطق مرزی با اوکراین پس از برگزاری رزمایش، تهاجم روسیه به این کشور برای ساعت ۴ بامداد روز چهارشنبه (27 بهمن ماه) به وقت مسکو برنامه ریزی شده است.

روزنامه سان افزود: این زمان مناسب ترین زمان است و روسیه حملات گسترده انجام می دهد و در این حمله تا ۲۰۰ هزار نیروی نظامی شرکت می کنند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، دیشب (۲۶ بهمن) در کانال تلگرامی خود نوشت: برخی رسانه های غربی ۱۵ فوریه را روز تهاجم روسیه به اوکراین خوانده بودند. این روز در تاریخ به عنوان روز شکست تبلیغات جنگ خوانده می شود.
وی همچنین در بیانیه ای با اشاره به اینکه تارنمای شبکه خبری آمریکایی بلومبرگ مدعی شده بود ۱۵ فوریه روسیه به اوکراین حمله می کند، به این رسانه آمریکایی به صورت طنز و کنایه دو ساعت مهلت داد تا توبه کند.

به رغم کوبیدن غرب بر طبل جنگ در اوکراین، روسیه همواره تاکیدکرده است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد بلکه درصدد دریافت تضمین‌های امنیتی است تا مانع از توسعه ائتلاف نظامی ناتو به رهبری آمریکا می‌شود.

پربیننده ترین خبرها