سه فوتی در سانحه سقوط هواپیمای جنگی در تبریز/ علت سانحه در حال بررسی است

سه فوتی در سانحه سقوط هواپیمای جنگی در تبریز/ علت سانحه در حال بررسی است
دوشنبه 2 اسفند 1400 - 10:27

روابط عمومی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز از سقوط هواپیمای جنگنده در تبریز خبر داد و اعلام کرد: علت این سانحه در حال بررسی است.

العالم - ایران

روابط عمومی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز از سقوط هواپیمای جنگنده در تبریز خبر داد و اعلام کرد: این هواپیمای جنگی در داخل سالن ورزشی شهید علیپور واقع در بلوار منجم سقوط کرده است.

براساس این گزارش، علت این سانحه در حال بررسی است و هنوز جزئیات کاملی از این سانحه اعلام نشده است.

نوروزی، مدیر امور ارتباطات سازمان آتش نشانی تبریز نیز اعلام کرد: تا این لحظه اطلاع دقیقی از چرایی این حادثه و سلامت خلبان و همچنین تلفات احتمالی حادثه در دست نیست و عملیات همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همشهریان عزیز به‌هیچ عنوان به اخبار منابع غیر رسمی توجه نکنند، گفت: به محض اتمام عملیات، اطلاعیه تکمیلی به سمع و نظر همشهریان عزیز خواهد رسید.

محمد باقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی در بازدید از محل حادثه گفت:‌ این هواپیما از نوع آموزشی F5 حوالی ساعت 9 صبح در منطقه یکه‌دکان سقوط کرده است.

وی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است، افزود: با توجه به اینکه این حادثه در یک منطقه مسکونی روی داده است، شجاعت و رشادت مثال زدنی خلبان، مانع از برخورد هواپیما به ساختمان‌های مسکونی شد و هواپیما به یک مدرسه که خالی از سکنه بود برخورد کرد.

هنربر با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه یک نفر از همشهریان جان خود را از دست داد و وضعیت خلبانان هواپیما نیز در دست بررسی است، تصریح کرد: عملیات امداد و نجات با حضور همه دستگاه‌های امدادی و نیروهای نظامی در حال انجام است و اطفای حریق به طور کامل انجام شده است.

سه فوتی در سانحه سقوط هواپیمای جنگی در تبریز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر تبریز نیز گفت: ‌هواپیما به دیواره یک مدرسه برخورد کرده است که خوشبختانه مدرسه تعطیل بوده است.

وی با بیان اینکه ‌دو نیروی هوانیروز و یک هم وطن در اتومبیل شخصی خود از تلفات این حادثه هستند، افزود: ‌خلبان احتمالا به دلیل اینکه هواپیما در منطقه مسکونی درحال سقوط بوده ایجکت نکرده است و جان خود را فدا کرده است. ‌

این هواپیما متعلق به پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز است.

پربیننده ترین خبرها