مقامات رژیم صهیونیستی: اسرائیل به آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران فشار می‌آورد

مقامات رژیم صهیونیستی: اسرائیل به آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران فشار می‌آورد
دوشنبه 2 اسفند 1400 - 16:37

رژیم صهیونیستی همچنان به تلاش‌ها برای سنگ‌اندازی در مسیر رفع تحریم‌ها و حصول توافق میان ایران و کشورهای غربی ادامه می‌دهد.

العالم _ فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از رویترز، مقامات رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفتند که رژیم صهیونیستی بر ایالات متحده درباره مفاد توافق هسته‌ای ایران فشار می‌آورد؛ موضوعی که دورنمای توافق دوجانبه با واشینگتن را به منظور رفع نگرانی‌های آنها تقویت می‌کند.

اگرچه رژیم صهیونیستی یکی از طرف‌های مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی در وین نیست، اما با دولت ایالات متحده به امید اعمال نفوذ بیشتر بر شرایط حاکم بر احیای توافق سال 2015 با تهران گفتگو کرده است.

یایر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به رهبران یهودی-آمریکایی گفت: «ما از ابتدا از توافق ناراضی بودیم... و البته از توافق (در حال ظهور) ناراضی‌تر هستیم».

او افزود: اما گفت‌وگو با دولت آمریکا درباره چندین موضوع پیرامون این توافق وجود دارد.

او گفت که از جمله این خواسته تهران برای حذف سپاه پاسداران ایران از فهرست نظارت بر تروریسم آمریکا است. لاپید گفت، پیام اسرائیل این بود: «این کاملاً اشتباه است. این کار را نکنید.»

ایران و دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا چنین درخواستی را تایید نکرده اند.

لاپید همچنین گفت که رژیم صهیونیستی و ایالات متحده در حال بحث بر روی «راه‌های دیگری» هستند - که او به جزئیات آنها اشاره نکرد - برای جلوگیری از پیشرفت کافی ایران در پروژه‌هایی مانند غنی‌سازی اورانیوم به منظور رسیدن به آستانه توانایی برای تولید بمب هسته‌ای. ایران تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را رد می‌کند.

مراو مایکلی، وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی - مانند لاپید - طی یک سخنرانی جداگانه در کنفرانس رؤسای سازمان‌های بزرگ یهودی، به مذاکرات پس از توافق با واشینگتن اشاره کرد.

او بدون اشاره به جزئیات گفت: «ما باید روی توافقنامه تکمیلی بین اسرائیل و آمریکا کار کنیم.»

او افزود: «نقطه‌ای وجود دارد که ما در آن به آمریکایی‌ها می‌گوییم (که) این آزادی را داریم که در مورد امنیت اسرائیل آنطور که می‌دانیم عمل کنیم، و این وضع ممکن است پیامدهایی داشته باشد و ممکن است برخی مسائل نیز به آن متصل شود.»

پربیننده ترین خبرها