بحران اوکراین تا به کجا پیش خواهد رفت؟

بحران اوکراین تا به کجا پیش خواهد رفت؟
سه شنبه 3 اسفند 1400 - 15:56

بحران اوکراین در نتیجه پافشاری غرب و واشنگتن بر مواضع خود و اصرار روسیه به موضع خود در قبال الحاق اوکراین به پیمان ناتو وخیم شده است.

العالمنظرکده

به گفته کارشناسان سیاسی، آمریکا و ناتو اعلام کرده اند درصورتیکه روسیه به اوکراین حمله کند، آنها با روسیه وارد رویارویی نخواهند شد زیرا کیف عضو ناتو نیست.

این کارشناسان می گویند آمریکا و ناتو معتقدند که هر جنگی با روسیه به رویارویی هسته ای منجر خواهد شد، از این رو،‌ واشنگتن سقف رویارویی با مسکو را از طریق تحریم ها و خارج کردن این کشور از نظام جهانی سوئیفت تعیین خواهد کرد.

به گفته کارشناسان، همه امریکایی ها و اروپایی ها و صندوق جهانی پول و همه مراکز تحقیقاتی تاکید کرده اند درصورت بروز جنگ با اوکراین این مساله بدان معناست که اقتصاد جهانی متضرر خواهد شد.

کارشناسان سیاسی بر این باورند که کشورها با بحران جهانی بزرگ مواجه هستند و امریکا نمی تواند براین بحران سرپوش بگذارد.

تحلیلگران سیاسی بر این باورند که امکان پیدا کردن یک جایگزین گازی برای اروپا وجود ندارد و تلاش امریکا برای کشاندن روسیه به گرداب اوکراین قطعا بین المان و روسیه شکاف ایجاد خواهد کرد.

مشاوران سیاسی معتقدند که اوکراین به ناتو ملحق نخواهد شد زیرا غرب و ناتو تاکید کرده اند که کیف درحال حاضر آماده پیوستن به ناتو نیست.

آن ها معتقدند که این صرفا تلاشی برای اعمال فشار بر روسیه است و الحاق اوکراین به ناتو تحت هر شرایطی جنون آمیز است زیرا این اقدام به منزله اعلان جنگ است و بازگشت به طرح شبه جزیره کریمه است.

به اعتقاد کارشناسان سیاسی این مساله خطرناک است و ناتو نمی تواند چنین کاری را انجام دهد.

آن ها براین باورند که امریکا با درپیش گرفتن رویکردی جنون آمیز جهان را به سوی سرنوشتی معلوم سوق می دهد زیرا نمی تواند بپذیرد که جهان تک قطبی به پایان رسیده است و این کشور وارد هرجنگی که شود، متضرر خواهد شد.

به اعتقاد کارشناسان،‌ با توجه به اینکه بحران اوکراین درنتیجه مواضع طرفین به اوج خود رسیده است، راه کارهای سیاسی به بن بست خورده اند و اوضاع بحرانی خواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها