برنامه‌ریزی آمریکا برای تخلیه شهروندان از طریق لهستان در صورت حمله روسیه

برنامه‌ریزی آمریکا برای تخلیه شهروندان از طریق لهستان در صورت حمله روسیه
سه شنبه 3 اسفند 1400 - 19:50

مقام‌های ارتش آمریکا مدعی شده‌اند در حال برنامه‌ریزی برای خارج کردن ده‌ها هزار نفر از طریق لهستان در صورت حمله روسیه به اوکراین هستند.

العالم - امریکا - اروپا

مقام‌های ارتش آمریکا گفته‌اند لشکر هشتاد و دوم هوابرد آمریکا که هفته گذشته وارد لهستان شده‌اند در حال همکاری با این کشور برای فراهم کردن مقدمات خروج ده‌ها هزار نفر (از جمله شهروندان آمریکا) هستند که انتظار می‌رود در صورت حمله تمام‌عیار روسیه به اوکراین خواستار خروج از این کشور در شرق اروپا خواهند شد.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بارها گفته در صورت حمله روسیه به اوکراین، ارتش آمریکا برای نجات شهروندان آمریکایی که در اوکراین گیر می‌افتند وارد درگیری نخواهد شد.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته با وجود این، فرماندهان آمریکایی و همتایان آنها در لهستان بخش‌هایی از تأسیسات نظامی این کشور را برای تخلیه احتمالی شهروندان از اوکراین در نظر گرفته‌اند.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند تا به حال تعداد انگشت‌شماری از مردم خواستار استفاده از این تأسیسات شده‌اند، اما چنانچه روسیه حمله گسترده‌ای به اوکراین انجام دهد بین ۱ تا ۵ میلیون نفر خواستار پناهندگی خواهند شد و بخش زیادی از این افراد وارد لهستان خواهند شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه شب گذشته (دوشنبه ۲۱ فوریه/ ۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد.

پربیننده ترین خبرها