ترامپ در بحبوحه تشدید تنش‌های جدید در مرز روسیه و اوکراین، پوتین را "باهوش" توصیف کرد

ترامپ در بحبوحه تشدید تنش‌های جدید در مرز روسیه و اوکراین، پوتین را
چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 08:08

دونالد ترامپ استراتژی بایدن را برای تقابل با روسیه ناکارآمد ارزیابی کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از ان‌پی‌آر، پس از آنکه کرملین استقلال دو منطقه جدایی‌طلب اوکراین در شرق آن کشور را به رسمیت شناخت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، از اقدامات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اوکراین ستایش کرد و او را "دانا" خواند.

ترامپ در مصاحبه ای در برنامه Clay Travis and Buck Sexton Show که نگرشی محافظه‌کارانه دارد گفت: «دیروز رفتم و یک صفحه تلویزیون بود و گفتم "این (پوتین) نابغه است." پوتین بخش بزرگی از اوکراین را مستقل اعلام می‌کند، پوتین آن را مستقل اعلام می‌کند.»

وی افزود: «بنابراین، پوتین اکنون می‌گوید، "این مناطق مستقل هستند"، بخش بزرگی از اوکراین. من گفتم: "این چقدر هوشمندانه است؟" و او وارد می‌شود و یک حافظ صلح خواهد بود. این قوی‌ترین نیروی صلح است.» ترامپ همچنین گفت این نمایش قدرتی بود که ایالات متحده می‌توانست در مرزهای جنوبی خود از آن استفاده کند.

اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که تنش‌ها در اوکراین تشدید شده است و ایالات متحده دستور اعمال تحریم‌هایی را صادر کرده تا توانایی روسیه برای تجارت با غرب را کاهش دهد.

بایدن روز سه‌شنبه ورود نیروها به دونباس را "شروع تهاجم روسیه" خواند و دستور اعمال تحریم‌هایی را بر ضد روسیه صادر کرد.

ترامپ از واکنش بایدن نیز انتقاد کرد و به دروغ مدعی شد که بایدن فقط در کاخ سفید حضور داشته است زیرا در انتخابات 2020 "تقلب" شده است.

ترامپ در مصاحبه‌ای که در ملک او در مارآلاگو ضبط شد، گفت: «این هرگز برای ما اتفاق نمی‌افتاد. ... بایدن ایده‌ای درباره کاری که انجام می‌دهد ندارد. ... اگر من در کاخ سفید بودم، حتی وقوع چنین چیزی هم به فکرمان خطور نمی‌کرد. این هرگز اتفاق نمی‌افتاد. اما این مردی است که می‌گوید "من می‌خواهم بخش بزرگی از اوکراین را مستقل اعلام کنم" او از واژه "مستقل" استفاده کرد. و (پوتین گفت) ما بیرون می‌رویم و داخل می‌شویم و به حفظ صلح کمک می‌کنیم. شما باید بگویید که این بسیار هوشمندانه است. و می‌دانید که پاسخ بایدن چه بود؟ هیچ پاسخی دریافت نکردند. آنها پاسخی برای آن وضع نداشتند. نه، بسیار ناراحت کننده است.»

پربیننده ترین خبرها