مهلت دو ساله آمریکا برای تعیین جانشین «محمود عباس»

مهلت دو ساله آمریکا برای تعیین جانشین «محمود عباس»
چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 12:08

برخی منابع صهیونیستی از اعمال فشارهای آمریکا بر تشکیلات خودگردان فلسطین برای تعیین جانشین «محمود عباس» خبر دادند.

العالم - آمریکا

برخی رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند که رام‌الله در حال حاضر روزهای پر تنشی را پشت سر می‌گذرد و نزاع بر سر جانشینی «محمود عباس» رئیس ۸۶ ساله تشکیلات خودگردان به مراحل پایانی نزدیک شده است.

بنا بر گزارش این رسانه‌ها، رام‌الله از چند هفته پیش شاهد دیدارهای محرمانه بود که همه آن‌ها یک هدف واحد و مشترک یعنی تعیین جانشین برای عباس را دنبال می‌کرد، به خصوص اینکه تعداد اسامی که برای جانشینی عباس معرفی شده‌اند، واقعا کم و محدود به تعدادی از رهبران فتح از جمله «ماجد فرج» مدیر دستگاه اطلاعات عمومی و «حسین الشیخ» وزیر امور مدنی است.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، رسانه‌های صهیونیست چند روز پیش نیز گزارش دادند که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به عباس دو سال مهلت داده تا انتقال قدرت در تشکیلات خودگردان انجام شود.

«یونی بن مناحیم» خاورشناس اسرائیلی به نقل از برخی منابع عالی‌رتبه در جنبش فتح در این خصوص گفت که دولت بایدن در این دوره هرگز عباس را برای برگزاری انتخابات در کرانه باختری و نوار غزه اعمال فشار نخواهد کرد تا از هر گونه بروز نزاع سیاسی و تقویت قدرت جنبش حماس جلوگیری کند.

این ادعاهای رسانه‌های صهیونیست در حالی است که یک عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، با رد هر گونه تدارک برای تعیین جانشین برای عباس گفت: «رئیس آینده هرگز سوار بر تانک اسرائیلی نخواهد آمد بلکه از طریق صندوق‌های رأی انتخاب خواهد شد».

فارس

پربیننده ترین خبرها