آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه یمن وضع کرد

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه یمن وضع کرد
چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 21:10

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده شبکه‌ای را که در تأمین مالی انصارالله یمن نقش داشته داشته‌اند هدف تحریم قرار داده است.

العالم - امریکا - یمن

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای امروز (چهارشنبه ۴ اسفند/ ۲۳ فوریه) اعلام کرد «شبکه مرتبط با» انصارااله یمن را هدف تحریم قرار داده است.

براساس اعلام این وزارت نام 3 شخص حقیقی، 9 شرکت و یک کشتی تجاری به دلیل ارتباط مالی با انصارالله یمن به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه به شمار می‌رود، افزوده شده است.

در بین اشخاص تحریم شده نام دو شهروند غیریمنی (یک تبعه امارات و یک تبعه یونان) دیده می‌شود.

شرکت‌های تحریم‌ شده نیز از کشورهای یمن، ترکیه و امارات هستند و کشتی تحریم شده نیز با پرچم سنت‌کیتس و نویس تردد می‌کند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. بیش از ۷۵ درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها