ادامه تظاهرات مردمی در سودان ضد کودتای نظامی

ادامه تظاهرات مردمی در سودان ضد کودتای نظامی
شنبه 7 اسفند 1400 - 16:31

با فوت یک نفر دیگر از مجروحان، تلفات کودتای نظامی در سودان به 83 نفر افزایش یافت.

العالم _ سودان

کمیته پزشکان سودان امروز شنبه در بیانیه ای با اعلام فوت یکی دیگر از مجروحان تظاهرات و رسیدن شمار قربانیان به 83 نفر تصریح کرد: حکومت کودتا همچنان به کشتار مردم صلح طلب و بی‌دفاع ادامه می‌دهد و در این راه از انواع سلاح‌ها استفاده می‌کند و با خشونت مفرط و سرکوب خونین در سرزمین ما به تجاوزات ضد انسانی خود ادامه می‌دهد.

در همین حال منابع سودانی اعلام کردند منطقه خیابان 60 در خارطوم امروز شاهد راهپیمایی پدران و مادران سودانی با شعار "ما همه با شما هستیم" بود. آنان خواستار سرنگونی کودتای نظامی، تحقق عدالت در مرحله انتقالی و همبستگی با بازداشت شدگان شدند.

هم زمان کمیته های مقاومت در خرطوم اعلام کردند که قصد دارند امروز از پیمانی سیاسی به نام «پیمان ایجاد حکومت مردمی» رونمایی کنند که در آن ابزارهای مقاومت در برابر کودتای نظامی و نیز راه های ایجاد اتحاد بین نیروهای انقلابی را مشخص و پیشنهادهایی برای اداره کشور پس از شکست کودتا پیشنهاد می کنند.

کمیته‌های مقاومت در بیانیه‌ای افزودند: «این پیمان به‌ عنوان راه نجات و آغازی جدید برای احیای دموکراسی در یکی از حساس‌ترین برهه‌های تحول در مسیر جنبش انقلابی است که مردم ضد کودتاهای نظامی به راه انداخته‌اند، کودتاهایی که جنبش کشور سودان را در امتداد تاریخ جدید آن فلج کرده است."

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها