گزارش خبرنگار العالم در مسکو از تازه ترین تحولات اوکراین| آیا نیروهای ویژه چچنی وارد جنگ شهری می شوند؟

شنبه 7 اسفند 1400 - 21:55

در پی مخالفت رئیس جمهور اوکراین با مذاکره با مسکو، روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین از سر گرفت.

العالم _ اوکراین

عیسی عیسی خبرنگار شبکه العالم در مسکو گفت: روسیه به رئیس جمهور اوکراین فرصت مذاکره داد اما وی مذاکره را رد کرد و در نتیجه عملیات نظامی روسیه در اوکراین از سر گرفته شد.

خبرنگار العالم در گزارشی درباره تحولات اوکراین با اشاره به ادامه عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین گفت: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با رد گفتگو تاکید کرده است که روسیه شروط خود را بر اوکراین تحمیل می کند و در نتیجه روسیه به منظور دفاع از امنیت مرزی خود، عملیات نظامی در خاک اوکراین را از سر گرفته است.

عیسی عیسی افزود: اگر عملیات نظامی ادامه یابد، نیروهای ویژه چچنی وارد جنگ شهری خواهند شد. روسیه خواستار آن است که اوکراین به پیمان ناتو ملحق نشود. در همین حال شماری از نیروهای اوکراینی به درخواست روسیه پاسخ مثبت داده و خود را تسلیم نیروهای روسی کرده اند. هم زمان در پی مخالفت کی یف با مذاکره با مسکو، وزارت دفاع روسیه به نیروهای خود دستور داده است عملیات خود را در همه محورها گسترش دهند. این در حالی است که یگان هایی از دو جمهوری دونتسک و لوهانسک با آتش توپخانه از هجوم نیروهای مسلح روسیه به مواضع نیروهای اوکراینی حمایت می کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها