ترور ناکام یک عضو جهاد اسلامی و واکنش‌ها به آن

ترور ناکام یک عضو جهاد اسلامی و واکنش‌ها به آن
يکشنبه 8 اسفند 1400 - 11:12

تیراندازی به سمت یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطینی و تلاش برای ترور وی در نابلس واکنش‌هایی در پی داشت.

العالم - فلسطین اشغالی

«خضر عدنان» آزاده فلسطینی و از رهبران جهاد اسلامی فلسطین دیشب (شنبه شب) در نابلس هدف تیراندازی از سوی مهاجمان مسلح ناشناس قرار گرفت.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، خضر عدنان در این سوءقصد آسیبی ندید اما برادران دو شهید فلسطینی در این حادثه زخمی شدند.

«زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در واکنش گفت، تیراندازی به سمت عدنان جنایتی آشکار است که سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در پشت آن قرار دارد.

وی تأکید کرد: تیراندازی به سمت شیخ خضر تعرض به تمام جنبش جهاد اسلامی فسلطین و همه مجاهدان آن است و بر اساس این قاعده رفتار می‌کنیم.

«کتیبة جنین» (گردان جنین) با صدور بیانیه‌ای تلاش برای ترور خضر عدنان را محکوم کرد و خواستار مجازات این «گروه گمراه و اجیر شده» و پاسخ به آن با مشت آهنین شد تا امثال این اتفاقات دیگر رخ ندهد.

گردان جنین افزود، همه باید بدانند که سلاح مقاومت در اینگونه موارد بیرون آورده می‌شود وتنها علیه دشمن به کار گرفته می‌شود.

جنبش حماس نیز تیراندازی به سمت شیخ عدنان را جنایت خواند و آن را شدیدا محکوم کرد. حماس اعلام کرد، این جنایت از فلسطینی‌ها می‌طلبد که در برابر اینگونه تهدیدات خطرناک همزمان با افزایش تهدیدات رژیم اشغالگر، سدی محکوم شوند.

از سوی دیگر منابع محلی اعلام کردند، رزمندگان مقاومت فلسطینی دیشب به سمت تجمع شهرک‌سازی «آفیتار» در «جبل صبیح» در بیتا واقع در جنوب نابلس تیراندازی کردند.

بر اساس گزارش‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی فورا نیروهای خود را به محل آورد و کار جستجو در محل تیرانداری را آغاز کرد. اخیرا تیراندازی به سمت نیروهای صهیونیستی در جبل صبیح افزایش یافته و دلیل آن مخالفت با شهرک‌سازی در جبل صبیح است.

شیخ خضر عدنان ۱۲ باز بازداشت شده و هشت سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده است. وی پدر نه فروند است، کوچکترین فرزند وی یک ماهه و بزرگترین آن ۱۳ ساله است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها