وزیر صهیونیست: جنگ اوکراین به ما یاد داد از جولان دست نکشیم

وزیر صهیونیست: جنگ اوکراین به ما یاد داد از جولان دست نکشیم
يکشنبه 8 اسفند 1400 - 14:35

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم در مقابل هیچ تضمین امنیتی به اشغال جولان پایان نمی‌دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

«یوعاز هندل» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی گفت، این رژیم در هیچ عملیات سیاسی در آینده و در مقابل هیچ تضمین امنیتی از بلندی‌های جولان اشغالی و «غور اردن» بیرون نخواهد رفت.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، وی گفت، این موضع ناشی از درس‌هایی است که از جنگ روسیه علیه اوکراین گرفته شده است.

هندل افزود: ما باید یاد بگیریم که اسرائیل چگونه یک قدرت منطقه‌ای باقی می‌ماند که می‌داند چطور از خودش دفاع کند. چه بسا در سایه توافقی که با ایران حاصل شده، اسرائیل باید از خود دفاع کند و نمی‌تواند بر هیچ کشوری تکیه کند.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ جولان سوریه را اشغال کرد و حدود ۲۵ هزار شهرک‌نشین صهیونیست در این منطقه زندگی می‌کنند. تعداد سوری‌های مقیم جولان در چهار روستای باقی مانده پس از اشغال یعنی «مجدل شمس، بقعاثا، عین قنیا و مسعده» ۲۳ هزار نفر است.

روزنامه عبری «هاآرتص»، پنجشنبه هفته گذشته خبر داد که هیأت نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد پس از واکنش رسمی تل‌آویو به تنش اوکراین، با این گام مقابله به مثل کرده است.

بنا بر این گزارش، هیأت نمایندگی روسیه -پس از گام روز گذشته تل‌آویو- اعلام کرد: «روسیه حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت نمی‌شناسد. [جولان] بخش لاینفکی از سوریه است. ما نگران طرح‌های اعلامی تل‌آویو برای توسعه فعالیت‌های شهرک‌سازی در این منطقه اشغالی هستیم».

فارس

پربیننده ترین خبرها