تعرض فرانسه به مهمترین مساله اعراب و اسلام

تعرض فرانسه به مهمترین مساله اعراب و اسلام
يکشنبه 8 اسفند 1400 - 22:46

نخست وزیر فرانسه، در اظهاراتی ریاکارانه و دروغین که به افراط گرایی و تروریسم صهیونیستی دامن می زند، گفت که قدس پایتخت ابدی یهودیان است و سامی ستیزی اغلب کار "اسلامگرایان افراطی" است و کشور ما به مبارزه با سامی ستیزی ادامه می دهد.

العالم ـ درگوشی

فرانسه اخیرا به صورت تدریجی از موضعش در تایید "راه حل دو کشور" عقب نشینی کرد، سپس "ژان کستکس" نخست وزیر این کشور صراحتا گفت که قدس اشغالی پایتخت یهودیان است.

"ژان کستکس" در جریان شرکت در شام سالانه شورای نمایندگی نهاد‌های یهودی در فرانسه (CRIF)، مسائل متعددی از جمله ارزش‌ها و آرمان‌های ملت فلسطین و دلایل و مدارک جغرافیایی را نادیده گرفت و کسانی که آنها را "اسلام گرای افراطی" توصیف کرد، به سامی ستیزی متهم ساخت و تصریح کرد که کشورش به مبارزه با آنها ادامه می دهد.

اظهارات "کستکس" بیانگر عقب نشینی پاریس از موضع میانه رو خود در قبال درگیری فلسطینی-صهیونیستی است و نوعی انکار تاریخ و واقعیت های تاریخی و دموگرافی و میهنی است؛ همچنین نوعی جانبداری واقعی و ریاکارانه از رژیم اشغالگر است.

نخست وزیر فرانسه به جای رییس جمهور که درگیر مساله روسیه و اوکراین است، در این نشست حاضر شد؛ رییس جمهور فرانسه می گوید که برای آرام کردن اوضاع به بروکسل رفته است حال آنکه جانشینش در فلسطین اشغالی اوضاع را ناآرام و متشنج کرد. زیرا اظهارات فرانسه با خشم شدید فلسطینی ها مواجه شد. جنبش مقاومت اسلامی حماس و جهاد اسلامی اظهارات ژان کستکس نخست وزیر فرانسه درخصوص قدس را محکوم کردند.

جنبش حماس اعلام کرد که اظهارات کستکس جانبداری واقعی از "اسراییل" و تایید طرح های استعماری آن علیه ملت فلسطین و حقوق مشروع فلسطینیان است.

در این بیانیه آمده است که سخنان کستکس با موضع اتحادیه اروپا که فرانسه عضو آن است ، مطابقت ندارد. این مواضع، "اسراییل" را به ادامه جنایتهایش علیه قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن ترغیب و تشویق می کند.

جنبش جهاد اسلامی نیز به نوبه خود تصریح کرد: اظهارات کستکس دروغین و جعل واقعیتهای تاریخی است. جهاد اسلامی درباره پیامدهای اظهارات کستکس که نوعی تعرض به مهمترین مساله عرب و اسلام است و هیچ عرب و مسلمانی آن را نخواهد پذیرفت، هشدار داد.

جنبش اسلامی خاطرنشان کرد که این اظهارات نوعی تعرض به مهمترین مساله عرب و اسلام است و دورویی و جانبداری از دشمن صهیونیستی نیز نمی تواند چیزی از این واقعیت که قدس عربی اسلامی است و پایتخت ابدی فلسطین است، کم کند. موضع فرانسه اینک صراحتا به ترمیم چهره جنایتکاران جنگی تبدیل شده است. جنایتکارانی که در محافل بین المللی به جنایت های خود اذعان کرده بودند. اینک ضروری است که به فرانسه یادآوری کنیم که دیوان بین المللی کیفری می خواهد در جنایتهای اسراییلی در کرانه باختری تحقیق کند و سازمان ملل نیز تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرده و نهادهای حقوق بشر مخالفت خود را با تجاوزات صهیونیستها علیه ملت فلسطین و قدس و مقدسات آن اعلام کردند.

پربیننده ترین خبرها