عبور مجدد بهای جهانی نفت از 100 دلار همزمان با تشدید بحران اوکراین

عبور مجدد بهای جهانی نفت از 100 دلار همزمان با تشدید بحران اوکراین
سه شنبه 10 اسفند 1400 - 20:55

بحران اوکراین افزایش چشمگیر بهای نفت، گندم و ذرت را به همراه داشته است.

العالم - به نقل از وب‌سایت هیل، بهای جهانی نفت روز سه‌شنبه و همزمان با تشدید درگیری‌ها در اوکراین بار دیگر افزایش یافت و سرمایه‌گذاران پول بیشتری را به سمت اوراق قرضه دولتی ایالات متحده منتقل کردند.

شاخص‌های سهام نیز پس از یک روز پر نوسان سقوط کردند زیرا سرمایه‌گذاران کوشیدند تا چگونگی تأثیر این درگیری بر اقتصاد جهانی را ارزیابی کنند. شاخص S&P 500 در ساعت 10:14 صبح به وقت شرق آمریکا 0.7 درصد کاهش یافت. شاخص داوجونز 337 واحد یا 1 درصد سقوط کرد و به رقم 33 هزار و 554 رسید و شاخص نزدک 0.5 درصد سقوط کرد.

اما امروز تحولات بزرگتر در بازارهای نفت، کالاهای کشاورزی و اوراق قرضه دولتی رخ داد. نفت یک نگرانی کلیدی محسوب می‌شود زیرا روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انرژی در جهان است. آخرین افزایش قیمت‌ها فشار بر تورم را افزایش می‌دهد؛ معضلی ک که خانواده‌ها را در سراسر جهان تهدید می‌کند.

امروز بهای نفت خام پایه آمریکا با 6.6 درصد افزایش به 101 دلار و 87 سنت در هر بشکه رسید و به بالاترین سطح از سال 2014 افزایش یافت. نفت خام برنت، شاخص استاندارد بین‌المللی، 6.6 درصد افزایش یافت و به 104 دلار و 44 سنت رسید.

عملیات نظامی روسیه در اوکراین همچنین فشار بیشتری را بر قیمت کالاهای کشاورزی وارد کرده است؛ قیمت‌هایی که با افزایش تورم نیز در حال صعود بوده اند. امروز قیمت گندم و ذرت بیش از 4 درصد افزایش یافت و قیمت هر دو در سال جاری تاکنون بیش از 20 درصد افزایش یافته است. اوکراین صادرکننده کلیدی هر دو محصول است.

پربیننده ترین خبرها