رایزنی در ریاض درباره یمن

رایزنی در ریاض درباره یمن
چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 11:36

نماینده ویژه سازمان ملل و نماینده ویژه آمریکا در امور یمن گفت‌وگوهای جداگانه‌ای با رئیس‌ دولت مستعفی یمن در عربستان سعودی انجام دادند.

العالم - عربستان - یمن
میانجی‌های بین‌المللی دور جدید رایزنی‌ها برای احیای روند متزلزل صلح در یمن را همزمان با تشدید درگیری‌ها در استان «حجه» (شمال غرب یمن)، در ریاض از سر گرفتند.

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن و «تیموتی لندرکینگ» نماینده ویژه آمریکا در امور یمن گفت‌وگوهای جداگانه‌ای با «عبد ربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن در ریاض پایتخت عربستان سعودی انجام دادند.

در ادامه این گزارش آمده، میانجی‌ها برای انجام مشورت‌های سیاسی یمنی که قرار بود اواخر ماه گذشته با نظارت سازمان ملل برگزار شود اما به دلیل عدم هماهنگی طرف‌های سیاسی در نشست پیشین ریاض به جایی نرسید، فشار وارد می‌کنند.

بر اساس گزارش العربی الجدید، فرستاده سازمان ملل گفته، هدف رایزنی‌های اخیرش ایجاد یک زمینه مشترک و راهبرد پایدار در مورد موضوعات مختلف به منظور تبلور ایده‌ها و مسیری است که طرف‌های یمنی بتوانند از خلال آن گفت‌وگو کنند و راه‌حل‌هایی به دست آید.

وی افزود، برای ایجاد بهترین راه در تحقق صلح، ارزیابی تلاش‌های قبلی و گوش دادن به صحبت‌های همه با هدف تحقق مطالبات ملت یمن تلاش خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده، انتظار می‌رود که میانجی‌ها دیدارهایی با دیگر طرف‌های یمنی نیز داشته باشند و برای دیدار با هیأن انصارالله و مقامات عمانی به مسقط سفر کنند.

تحولات چند ماه اخیر در یمن و به ویژه حملات مداوم جنگنده‌های ائتلاف متجاوز ر نه تنها واکنش ایران را به همراه داشت، بلکه از سوی دیگر امیرعبداللهیان و خاجی رایزنی‌هایی را با مقامات ذیربط صورت داده و باز بر موضع ایران مبنی بر حل سیاسی بحران یمن تأکید کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها