سفیر امارات در آمریکا: روابط ابوظبی و واشنگتن در بوته آزمایشی سخت قرار گرفته است

سفیر امارات در آمریکا: روابط ابوظبی و واشنگتن در بوته آزمایشی سخت قرار گرفته است
پنج‌شنبه 12 اسفند 1400 - 10:18

سفیر امارات در ایالات متحده با اشاره به آزمایش سخت برای روابط ابوظبی و واشنگتن ابراز اطمینان کرد که هر دو طرف این مرحله را پشت سر خواهند گذاشت.

العالم - آسیا

«یوسف العتیبه» سفیر امارات در ایالات متحده آمریکا می‌گوید: «روابط امارات و آمریکا در بوته آزمایشی پرفشار قرار گرفته و مطمئنم که هر دوی ما آن را پشت سر خواهیم گذاشت».

به نوشته «رویترز»، وی با بیان این‌که امارات آماده مشارکت در فعالیت‌های دفاعی با همه شرکت‌ها و کشورها است، افزود: «اما همچنین به دنبال توسعه یک صنعت دفاعی ارگانیک برای خودکفایی بیشتر است. ساخت یک سامانه دفاعی مناسب برای جلوگیری از حملات پهپادها بسیار دشوار است».

به نوشته «الجزیره»، این مقام اماراتی در ادامه سخنانش در کنفرانس فناوری دفاعی در ابوظبی گفت: «نگرانی درباره ایالات متحده وجود دارد و می‌بینم که در حالی قطبی‌تر شدن است. تقویت وحدت ایالات متحده برای جهان بهتر است، اما می ترسم این اتفاق نیفتد».

ابوظبی در نشست روز جمعه گذشته شورای امنیت، به قطعنامه سازمان ملل در محکومیت اقدام نظامی روسیه در اوکراین [علی‌رغم وتوی مسکو] رأی ممتنع داد و به نوعی نه موافقت و نه مخالفت از خود نشان داد.

«لانا نسیبه» نماینده امارات در سازمان ملل، با انتشار بیانیه‌ای تحت عنوان «توضیح رأی امارات در شورای امنیت» تأکید کرد که امارات از توقف فوری خشونت‌ها و اقدامات خصمانه و ازسرگیری گفت‌وگوها و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه استقبال می‌کند و از همه طرف‌ها می‌خواهد که به قوانین بین‌المللی و انسانی احترام بگذارند و جان غیر نظامیان را حفظ کنند.

واکنش امارات در مقایسه با سایر کشورهای عربی که اغلب آن‌ها، طرفین درگیر را به آرامش و خویشتن‌داری دعوت کرده بودند، جالب توجه بود و به اعتقاد تحلیلگران، درست است که ابوظبی از همپیمانان آمریکا در منطقه خلیج فارس به شمار می‌رود اما از سوی دیگر دارای روابط راهبردی قوی اقتصادی و نظامی با روسیه است و نمی‌خواهد به هیچ وجه به آن خدشه وارد کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها