روسیه از انهدام ۱۸۱۲ هدف نظامی در اوکراین خبر داد

روسیه از انهدام ۱۸۱۲ هدف نظامی در اوکراین خبر داد
جمعه 13 اسفند 1400 - 16:21

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در جریان عملیات در اوکراین تاکنون ۱۸۱۲ هدف نظامی را منهدم کرده اند.

العالم - اروپا

به نقل از تارنمای شبکه خبری «روسیا الیوم»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که نیروهای مسلح در جریان عملیات جاری در اوکراین تاکنون ۱۸۱۲ هدف و تأسیسات نظامی را منهدم کردند.

«ایگور کوناشینکوف» در بیانیه ای افزود که تاکنون ۶۵ مرکز فرماندهی و ارتباط نیروهای مسلح، ۵۶ سامانه دفاع هوایی اس - ۳۰۰، «بوک ام- ۱» و ۵۹ ایستگاه راداری اوکراین نابود شده است.

وی افزود که ۴۹ فروند هواپیما در زمین و ۱۳ هواپیما در آسمان، ۶۳۵ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۶۷ قبضه موشک انداز، ۲۵۲ عراده توپ و خمپاره صحرایی، ۴۴۲ دستگاه خودرو ویژه نظامی و همچنین ۵۴ پهپاد ارتش اوکراین هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور به حملات و عملیات خود علیه مراکز و تاسیسات نظامی اوکراین ادامه می دهند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها