مایک پنس خواهان تحریم صادرات جهانی نفت روسیه شد

مایک پنس خواهان تحریم صادرات جهانی نفت روسیه شد
شنبه 14 اسفند 1400 - 12:01

معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا در رشته توئیتی در واکنش به جنگ اوکراین خواستار تشدید تحریم ها علیه مسکو از جمله نفتکش های روسیه شد.

العالم ـ آمریکا

مایک پنس معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا، در بخشی از رشته توئیت خود نوشت: نیازی به تحریم قایق های (تفریحی) روسیه نداریم، نیاز است تا نفتکش های آنها را تحریم کنیم.

در ادامه این رشته توئیت پنس نوشت: به عنوان یکی از اعضای حزبی که در جنگ سرد پیروز شد، ما باید پیامی گوش خراش بفرستیم مبنی براینکه «پوتین باید بهای آن را بپردازد».

در ادامه رشته توئیت معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا که از نطق وی در جریان نشست کمیته ملی حزب جمهوریخواه در نیواورلئان گرفته شده بود، آمده است: جمهوریخواهان می دانند که برای جهان آزاد باید هر آنچه از دستمان بر می آید؛ به استثنای اعزام نیروهایمان، برای پایان بخشیدن به تهاجم روسیه به اوکراین و توانا ساختن اوکراینی ها برای دفاع از آزادیشان، انجام دهیم، پوتین تنها (حرف) زور را می فهمد.

پنس در ادامه فزود: ما باید از این دولت (دولت بایدن) خواهان افزایش فوری هزینه نظامی شویم، اوکراینی های را با تسلیحات مرگبار مسلح کنیم، تمامی موسسات مالی روسیه، تمامی صادارات جهانی نفت روسیه را تحریم کنیم و دولت بایدن باید اکتشافات نفت و گاز در آمریکا را مجوز از سرگیری دهد.

دربخش دیگری از رشته توئیت مایک پنس آمده است: آنهایی که بسط و گسترش ناتو را عامل تهاجم روسیه به اوکراین می دانند، از خود بپرسند؛ دوستان ما امروز در کشورهای اروپای شرقی، اگر ناتویی وجود نداشت، کجا می بودند؟ امروز اگر ناتو مرزهای آزادی را بسط و گسترش نداده بود، تانک های روسیه کجا می توانستند باشند.

روسیه از صبح پنجشنبه ۵ اسفند دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این اقدام چند روز بعد از اقدام مسکو در به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین صورت گرفت. ولادمیر پوتین گفته است دستور حمله نظامی به اوکراین پس از آن صادر شده که سران این منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین خواستار کمک نظامی روسیه در پاسخ به افزایش «تجاوزات اوکراین» شدند.

پربیننده ترین خبرها